דלג לתוכן
סיבות אפשריות לגרד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

כבר יותר משבועיים אני מגרדת בכל הגוף, אפילו הופיעו לי פצעונים. אינני רואה כל סיבה לכך, כיוון שעשיתי בדיקות דם, ולפי הרופא המטפל, שום דבר לא מצביע על איזושהי בעיה. לפני כחודש וחצי אושפזתי בבית חולים כי לקיתי במחלה הנקראת שושנת יריחו, ולפני כשבוע הפסקתי את נטילת האנטיביוטיקה. הזמנתי תור לרופא עור, אך אני עדיין מחכה. רופא המשפחה שלי נתן לי Fenistil, אך זה לא עזר לי כלל. בזמן האחרון לא לקחתי אף תרופה חדשה מלבד התרופות הרגילות שאני לוקחת בדרך כלל.

תשובה:
יש סיבות רבות ומגוונות לגרד. במבוגרים הסיבה השכיחה ביותר לגרד היא עור יבש שיש לשמנו. ישנן שורה של מחלות מערכתיות, כמו אי-ספיקת כליות, כבד וגידולים שעלולים לגרום גרד. תיאורטית, ייתכן גם שזוהי תגובה לטיפול האנטיביוטי. עם זאת, מכיוון שאת מציינת שהיית מאושפזת בבית חולים, עולה אפשרות שנדבקת בגרדת (Scabies) שגורמת לגרד עז ביותר שלא מגיב במיוחד לטיפול אנטי אלרגי, כמו פניסטיל. אבחנה של גרדת נעשית במרפאה על ידי בדיקה פשוטה, וישנם מספר טיפולים יעילים לבעיה זו. עלייך לפנות לרופא עור להיוועצות בנושא זה. בהצלחה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
4.9
( 23 חוות דעת )
"חוויה מצויינת. תודה רבה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו