דלג לתוכן
כאבים בראש, ברקה ובמצח
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל זה זמן רב מכאב מקומי בראש, בצד שמאל. התחושה נודדת ומגיעה אף לרקה ולמצח, כעין משיכה עם תחושת דמע בעין. האם יש קשר בין מצב זה לבין חוליות הצוואר? לעיתים יש גם תחושת משיכה לכיוון הלחי. אני גם מרגיש, כשאני עושה איזושהי תנועה, משיכה במרכז הראש. אני מאד חרד.

תשובה:
התופעות שאתה מתאר עשויות להתאים למחלת עורקים שנקראת Giant Cell Arteritis, או בשמה הנפוץ יותר Temporal Arteritis, דלקת עורק הרקה. הדלקת מתאפיינת בכאבים שורפים באזור הרקה והפנים, ולעיתים מלווה בתחושת דמע. על מנת לאבחן את המחלה נחוצות בדיקה נוירולוגית ולקיחת דגימה (ביופסיה) מעורק הרקה. אם המחלה מתגלה בשלביה הראשונים, הטיפול בה הוא טיפול תרופתי פשוט ויעיל. אם ישנה בעיה ידועה בחוליות הצוואר, ייתכן גם שזהו המקור לכאבים. קשה לבצע אבחנה ללא בדיקה, ולכן אני ממליצה לך לפנות לנוירולוג בהקדם, על מנת שתחסוך מעצמך סבל ודאגות מיותרות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין
ד"ר אולגה גורגולה גלפרין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית ברפואת נשים, ילוד ופוריות
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו