דלג לתוכן
הטיפול בפצעונים על הפנים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי כמה פצעים על הפנים, ו-1 או 2 על הגב העליון. רובם לא פצעי בגרות רגילים, אלא קטנים יותר, כמו חררה, על המצח ועל הלחיים. ברצוני לדעת מה לעשות כדי למנוע את הפצעונים. אני מנקה את הפנים פעמיים ביום עם סבון פנים מיוחד, וכן דואגת שהשיער לא יבוא במגע יתר עם הפנים. השתמשתי בעבר באקנהמיצין, והוא לא עזר. כמו כן, אני משתמשת מידי פעם במשחה אנטיביוטית לפצעים שבהם יש מוגלה, אך הפצעים הקטנים אינם נעלמים. הם מעט אדומים ומתרכזים בעיקר באיזור אחד. המצב לא חמור, אך אני רוצה לדעת כיצד לפעול, ואילו תכשירים באמת יעזרו ללא תופעות לוואי.

תשובה:
קשה לי לייעץ לך לגבי טיפול מתאים כי לא ראיתי בדיוק במה מדובר. אני ממליצה לך לפנות לרופא עור. לפי התרשמותי, מדובר בפצעי בגרות, חלקם גדולים יותר וחלקם פחות. במקרים קלים, ניתן לנקות את הפנים בסבון לפנים, אך אין להגזים בכך, וניתן גם להשתמש בתכשירים אנטיביוטיים למיניהם. במקרים קשים וכרוניים ניתן להשתמש בתכשירים המכילים חומצה רטינואית, אך לתכשירים אלו יש הרבה תופעות לוואי והם לא מתאימים לכל אחד. כדאי לפנות לרופא העור כדי שיציע טיפול מתאים לסוג הפצעים שאת מתארת. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי, הקריה הרפואית רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו