דלג לתוכן
השימוש הנכון ברואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לוקחת רואקוטן כשבוע בגלל שיש לי הרבה נקודות שחורות בפנים. יש לי כמה שאלות: 1. האם מותר לאכול הכל בזמן לקיחת התרופה? 2. האם הטיפול יעיל לכמה שנים או רק בזמן לקיחת התרופה? 3. האם מותר להשתמש בחומרים כגון: מי פנים, מסכה, פילינג? 4. האם המינון של 20 מ"ג 3 פעמים ביום לא גבוה מידי רק לטיפול בנקודות שחורות?

תשובה:
הפעילות של התרופה רואקוטן היא באמצעות הפחתת ייצור והפרשת החלב. אקנה מתפתח כאשר ריבוי של חלב מקנה קרקע נוחה לצמיחה של החיידק Propionibacterium acnes - חיידק המהווה חלק מן הפלורה הנורמלית של העור. כאשר החיידק מתרבה הוא גורם להופעת דלקת בעור. האפקט של הרואקוטן נמשך כשנה לאחר הפסקת הטיפול. הירידה בהפרשת החלב מביאה לעצירת התפתחותו של החיידק, וכך נמנע האקנה. הרואקוטן היא גם תרופה נוגדת דלקת, ולכן מעכבת את ייצור הקומדונים ("השחורים"). רואקוטן היא תרופה המיועדת לאקנה חמור, ולכן המינון המומלץ הוא בהתאם לכך. המינון המקובל הוא 0.5-2 מ"ג לק"ג ליום, מחולק לשתי מנות, למשך 15-20 שבועות. כלומר, אם את שוקלת 60 ק"ג, נחוץ מינון של בין 30 מ"ג ל-120 מ"ג ליום. משך הטיפול והמינון נקבעים על פי רוב לפי חומרת הפצעים. את התרופה יש לקחת עם אוכל או עם חלב, משום שמזון משפר את ספיגת התרופה. יש לשתות כוס משקה לאחר בליעת הקפסולה. מותר לאכול הכל בזמן נטילת התרופה. יש להימנע מתוספים של ויטמין A ויש להימנע או להמעיט בצריכת אלכוהול. אפשר לנקות את הפנים פעם ביום בעזרת תכשירים שאינם מכילים אלכוהול או מכילים כמות קטנה של אלכוהול. אם מנקים את העור מספר פעמים או משתמשים בתכשירים אגרסיביים יותר - העור מתייבש יתר על המידה.
רופאים בתחום
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו