דלג לתוכן
כאבי קרסול שאינם חולפים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/04/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני שבועיים התחילו כאבים בקרסול שמאל, ללא שבר, סימנים ונפיחות. לא זוכר אם סובבתי את הרגל או משהו אחר. הכאבים אינם עוברים גם בטיפול של אופטלגין וארטופן ( משולב ). כל תנועה או לחץ על הקרסול מלווים בכאבים חזקים. כרגע משתמש בקביים. ישנה רגישות באיזור הקרסול. הכאב מתרכז בעיקר בקרסול אבל ישנו גם בשרירי השוק (רק מאחור ) ובכף הרגל. תנועת האצבעות מכאיבה בעיקר בתנועה למעלה (בוהן בעיקר ).

תשובה:
מתיאור הבעיה לא ברור לי מה מקורה . ישנן אפשרויות רבות למקור כאב בקרסול : מצבי דלקת בקרסול אפשריים הודות לגידים רבים העוברים בשני צידי כף הרגל - אופייני כאב במישוש הגידים , נפיחות מקומית, כאב בהנעת הרגל למתיחת הגיד, כאב מתגבר בהליכה ונחלש במנוחה. מצבי נקעים בהם ישנה מתיחה של גידים ושרירים - אופייני כאב עז עם חום, נפיחות, אודם ורגישות בתנועה היורדים עם הזמן. מצבים בהם מנח לא מאוזן של כפות רגליים גורר כאבים לאורך זמן הנובעים הן ממפרקים והן משרירים. דורבן - עצם קטנה הגדלה על עצם הקלקנאוס ולוחצת על כרית הסיכוך . העצם יכולה לצמוח גם מאחורי שריר התאומים ולהכאיב שם. שינויים ניווניים במפרקי כף הרגל ובמיוחד בבסיס הבוהן. נראה כאילו מסיבה כלשהי החלה דלקת חריפה בכף הרגל ולכן לעת עתה כדאי לקרר את מקום הכאב ולהימנע מלדרוך עד לירידת הכאב. במקביל, אם הכאב לא נעלם - גש למכון פיזיותרפיה והתחל בירור מקיף .
רופאים בתחום
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר עופר מרקוביץ
ד"ר עופר מרקוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל יחידת אולטרה סאונד נשים ויולדות בבית חולים מאיר כפר סבא, מנהל פורום ממצאים חריגים ומומים בעובר בבית חולים מאיר כפר סבא
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו