דלג לתוכן
הליקובקטר פילורי, אבנים בכיס המרה וכאבים בוושט ובקיבה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מזה כמה שנים מכאבים והתכווצויות בוושט ובקיבה. היום בצעתי בדיקת גסטרוסקופיה והממצאים בבדיקה הם הליקובקטר פילורי חיובי. נאמר לי כי עלי לטפל בחיידק הנ"ל בעזרת אנטיביוטיקה מכמה סוגים במשך 7 ימים ולאחר מכן לקחת במשך חודש כדור בשם אומפרדקס אחד ליום. שאלתי היא, האם החיידק הנ"ל הינו באמת הגורם להתכווצויות? והאם הטיפול באנטיביוטיקה הכרחי? כמו כן בבדיקת אולטרסאונד התגלתה אצלי אבן קטנה בכיס המרה. האם גם זו יכולה להיות הסיבה לתופעות הנ"ל, ואם כן מה עלי לעשות בקשר לכך?

תשובה:
הסימפטומים שאת מתארת נקראים צרבת (עקב עליה של תוכן הקיבה החומצי אל הושט) ודיספפסיה (dyspepsia - אי נוחות, כאב או מלאות בבטן עליונה). הסיבות הנפוצות ביותר באנשים צעירים הם זיהום בחיידק ה- Helicobacter pylori או שימוש בתרופות מקבוצת NSAIDS (נוגדי דלקת לא סטרואידיים - תרופות נגד כאבים ודלקת כגון: אתופאן, נורופן ואחרות). בדיקת הגסטרוסקופיה שביצעת מראה על זיהום בחיידק ההליקובקטר פילורי ולא ציינת שמצאו כיב או דלקת או פתולוגיה אחרת. לאור זאת בהחלט סביר לנסות טיפול להכחדת החיידק כפי שהוצע לך. עלייך להימנע מטיפול בתרופות מסוג NSAIDS. אבנים בכיס המרה מתגלות לעיתים קרובות באנשים שאינם סובלים כלל מכאבי בטן. אצל חלק מהאנשים אבנים בדרכי המרה יכולות לגרום לכאבים עזים בבטן העליונה או בבטן הימנית או לצהבת. סביר להניח שהאבן הבודדה שנמצאה אצלך בכיס המרה איננה הגורם לתלונותייך. הטיפול בכאבים שנגרמים מאבנים בדרכי המרה הוא ניתוח כריתת כיס המרה. לכן מומלץ לנסות לטפל קודם בחיידק ההליקובקטר פילורי לפני ניתוח.
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו