דלג לתוכן
הסבר לבדיקת דופלקס של עורקי הצוואר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 54. רופא אף-אוזן-גרון ביקש שאעבור בדיקת אולטרסאונד דופלקס עורקי הצוואר בגלל תלונות של רעש באוזן (טנטון) ולחות באוזן. להלן סיכום הבדיקה: שינויים טרשתיים קלים בעורקי התרדמת בשני הצדדים. ובצד שמאל עובי האינטימה באזור הבולבוס כ-0.8 מ"מ. צד ימין עובי האינטימה באזור הבולבוס כ-1 מ"מ. מה תשובות אלו אומרות?

תשובה:
הופנית לבדיקת דופלקס של עורקי הצוואר על מנת להעריך אם הטנטון שאת שומעת מקורו בהפרעה בזרימת הדם בעורקי הצוואר. דופלקס של עורקי הצוואר מאפשר להעריך את מבנה העורק ואת מהירות הזרימה בו ולהתרשם לגבי קיום היצרויות לאורכו. ממצאי הבדיקה מעלים כי עורקי הצוואר משני הצדדים סובלים מטרשת קלה, כלומר משקיעה של שומנים בדפנות העורק ועיבויין כתוצאה מכך. טרשת העורקים היא תופעה ששכיחותה עולה עם הגיל, וכן כפונקציה של גורמי סיכון מסויימים: עישון, רמות כולסטרול בדם, סוכרת, היעדר פעילות גופנית ועוד. עובי האינטימה הוא מדד נוסף לשינויים הטרשתיים בעורק, והוא מצביע על כך שדופן העורק מעט מעובה מהרגיל. מאחר ששינויים טרשתיים קשורים בסיכון מוגבר לפתח מחלות לב וכלי דם, מומלץ לבצע הערכה של גורמי הסיכון (שפורטו לעיל) כדי להפחית את הסיכון הזה. יש לציין כי אין הממצאים אינם מסבירים הרעש שממנו את סובלת. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו