שאלה - טעם של תרופה בגרון לאחר שימוש בטיפות עיניים

השאלה:
עקב דלקת שיש לי בעיניים רופא נתן לי טיפות לעין. כמה דקות אחרי שאני שמה את הטיפות אני מרגישה טעם של תרופה בגרון. רציתי לדעת האם יש קשר בין העין לאף ולגרון ,ואם כן מהו?


תשובה:

תחושתך נורמלית לחלוטין.
הדמעות נוצרות ע"י בלוטת הדמעות הנמצאת מתחת לעפעף העליון בצידו החיצוני, ומשם מופרשות לעין ומרטיבות את הקרנית ולובן העין. הדמעות שנוצרות לאורך כל היממה מנוקזות ע"י תעלת הדמעות אל שק הדמעות. שק הדמעות ממוקם באזור זווית העין הפנימית (צמוד לאף) ומטרתו התחלת ניקוז ואגירה. שק הדמעות מחובר ע"י צינור הדמעות אל חלל האף, אשר הינו המשכי ללוע.

כאשר בוכים, הפרשת הדמעות מוגברת, שק הדמעות עולה על גדותיו ולכן הדמעות יוצאות מהעיניים. במקביל, יותר דמעות מוזרמות דרך צינור הדמעות לחלל האף ולכן יש נזלת כשבוכים, אבל זוהי אינה נזלת אלא דמעות!!!

בטיפות עיניים מתרחש אותו תהליך. טיפות העיניים מתנקזות לשק הדמעות, משם לחלל האף, ומשם בקלות ללוע. בלוע קיימות בלוטות הטעם, ולכן לאחר הזלפת טיפות עיניים ניתן לחוש את טעם התרופה.





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!