שאלה - מחסור בסידן ובברזל אצל אישה צעירה

השאלה:
אני בחורה בריאה בת 32. אני נראית צעירה מאוד לגילי, משקלי 42 ק"ג וגובהי 1.53 ואני נחשבת ל"קטנטונת". הבעיה אצלי היא שהכמות של האוכל שאני צורכת לא מספיקה, זאת אומרת, יש לי בעיית אנמיה, וגם מחסור בסידן. רציתי לקבל הנחיה, בלי לגשת לדיאטנית כי כבר ניגשתי. אני לוקחת מולטי ויטמין של מכבי קאר. האם זה מספיק?


תשובה:


התשובה הטובה ביותר לגבייך היא ייעוץ של דיאטנית, מכיוון שביכולתה להתאים לך לצרייך ולהרגלי האכילה שלך. הבנתי משאלתך כי את סובלת מאנמיה ומחוסר סידן. אמליץ לך על מאכלים עשירים בברזל ובסידן על מנת לנסות לתקן מצב זה, אך איני יכולה לעזור לך מעבר לכך, מכיוון שאין לי מספיק מידע לגבי הסיבות לאנמיה שלך ולמחסור שיש לך בסידן.

אני מניחה כי הסיבה היא תזונה לקויה. מאכלים העשירים בברזל כוללים כבד, בשר אדום, פירות יבשים, אגוזי מלך וקשיו, קטניות, דגים ועוף, שומשום, ביצים ולחם מלא. מאכלים העשירים בסידן כוללים תרד, ברוקולי, כרוב, פירות יבשים, מוצרי חלב, סרדינים, טחינה וחומוס.

נטילת הוויטמינים חשובה, אך לא מספיקה אם ברצונך לעלות במשקל ולתקן את ערכי ההמוגלובין והסידן. אמליץ לך לשקול שוב לגשת לדיאטיקנית ולהקפיד על תזונה נכונה.

בברכה,

ד"ר קרן גלרון - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!