שאלה - המלצות להורדת רמת הכולסטרול ללא תרופות

השאלה:
אני בת 23, ולצערי, עקב תורשה, כבר סובלת משומנים בדם ומרמת כולסטרול גבוהה. גובהי ומשקלי תקינים: 171 ס"מ ו-65 ק"ג. עקב גילי הצעיר, אני לא ממהרת לקחת תרופות ומנסה קודם שינוי באורח חיים.

היתה לי רמת טריגליצרדים של 250, ולאחר חודשיים של 3 פעמים בשבוע ספורט והימנעות כמעט מוחלטת משומן רווי וסוכר על כל סוגיו ירדה רמת הטריגליצרדים ל-193, אך רמת הכולסטרול עלתה מ-204 ל-232. רמת הכולסטרול הרע עלתה מ-113 ל-141 ורמת הכולסטרול הטוב עלתה רק במעט, מ-42 ל-52. רמת ה- GOT ורמת ה- GPT תקינות.

מה אני עוד יכולה לשנות בתזונתי בשביל לאזן את התוצאות? אני לא אוכלת מטוגן בכלל, בקושי אוכלת ביצים (אולי חמש בחודש), לא אוכלת כל יום בשר, ואם כן - חזה עוף או הודו בלבד ולא בשר אדום. מה לעשות?


תשובה:


נראה כי עשית שינוי משמעותי באורח החיים שלך על מנת לאזן את רמת השומנים בדם בדרך הטבעית וללא שימוש בתרופות. אנסה להוסיף לך טיפים על מנת לכוון אותך יותר לגבי התזונה ולגבי סוג הפעילות הגופנית שעלייך לעשות.

את הפעילות גופנית מומלץ לבצע 4-3 פעמים בשבוע. הפעילות צריכה לכלול פעילות העוזרת לפיתוח סיבולת לב ריאה (הליכה, אופניים, שחייה וכו') ואימון אנאירובי (חיזוק שרירים באמצעות משקולות, גומיות וכו'). זה יעזור לך לשמור על משקל גוף תקין ואפילו לרדת במשקל. היתרונות של פעילות זו הם שיפור מערכת הלב-ריאה, חיזוק השרירים, הורדת מתחים, שמירה על משקל גוף תקין ואף הורדה במשקל, שיפור חילוף החומרים, שיפור יציבה וכמובן - הורדת רמת השומנים בדם: הורדת הכולסטרול הרע והעלאת רמת הכולסטרול הטוב.

לגבי התזונה, מומלץ לאכול בשר פעמיים בשבוע, לאכול פירות וירקות טריים או מבושלים באופן חופשי, לאכול אורז מלא, קינואה, הרבה קטניות, שעועית, אפונה, חומוס, ועדשים, וכמובן להקפיד על אכילת שומן צמחי בלתי רווי שמקורו באגוזים, אבוקדו, שמן זית, שמן קנולה ודגים (סלמון, סול, מקרל, סרדינים). בנוסף, מומלץ לשתות כוס יין אדום יבש פעם ביום.

בברכה,

ד"ר קרן גלרון - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!