דלג לתוכן
בחור עם פריצות דיסק ועודף משקל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בני בן 31. הוא סובל מפריצת 3 דיסקים בגב. מה המשקל הרצוי לו? היום הוא שוקל בערך 109 ק"ג. אשמח לקבל תשובה על סוג הדיאטה שהוא צריך לעשות.

תשובה:
אינני יכול להשיב לשאלתך מבלי לדעת את גובהו של בנך. ישנה נוסחה לחישוב BMI המורכבת ממשקל הגוף והגובה לפיה יכולים אנשים יכולים לחשב בעצמם כמה הם צריכים לרדת במשקל כדי שלא להיות בעודף משקל או בתת-משקל. הן משקל יתר והן תת-משקל הם גורמי סיכון העלולים להפריע לפעילות התקינה של מערכות הגוף. הטיפול בפריצת דיסק בגב הוא כירורגי בשלביו המאוחרים, וכדי שלא להחמיר את המצב ולמנוע כאבים, מומלץ שלא לשאת משאות כבדים או לבצע תנועות לא נכונות או מהירות וחדות. המשקל העודף של בנך אינו בהכרח הגורם המשפיע לרעה על בעיה זו. משקל גוף משפיע יותר, למשל, על בעיות ברכיים. לגבי סוג דיאטה – בהנחה שבנך יחסית בריא, הדיאטה אמורה להיות דיאטה של הפחתת קלוריות, בין 1200 ל-1500 קלוריות ליום, וצריכה להיות מאוזנת מבחינת המזונות השונים ומלווה בפעילות ספורטיבית המתאימה לבנך לאור בעיות עמוד השדרה מהן הוא סובל. אני מייעץ לו לפנות לדיאטנית כדי שתדריך אותו ותעקוב אחר התקדמותו, ובמקביל, לפנות לרופא המשפחה שלו כדי שיאשר את יכולתו להתחיל באימוני כושר ויסביר לו מה מותר ומה אסור לו. ישנו בפורטל אינפומד מחשבון בו תוכלו להשתמש לחישוב ה-BMI: http://www.infomed.co.il/BMI.htm
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו