דלג לתוכן
דרכי ההדבקה באמבות ואמצעי הזהירות הדרושים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אחי בן ה-24 צפוי לחזור מהודו בשבוע הבא, ונראה שנדבק שם באמבות, לא ידוע איזה סוג. כשיחזור, אני אהיה בשבוע ה-18 להריוני. האם אני בסכנת הידבקות אם ימצא שיש לו אמבות? האם זה מסוכן לעובר? באיזה סוג של מגע עוברת המחלה?

תשובה:
אמבות הן טפילים. הן מתרבות במערכת העיכול של האדם וגורמות לשלשול. הדבקה תיתכן כאשר אמבה מגיעה מצואה של אדם אחד לפיו של אדם אחר, למשל אם לא מקפידים על שטיפת ידיים ונוגעים במזון. המחלה עצמה אינה מסוכנת לעובר, אך השלשול הרב יכול לגרום להתייבשות קשה, ולכן פעמים רבות יש צורך בטיפול בנוזלים. יש מספר תרופות המותרות לשימוש בהריון ומכחידות את האמבות, ולכן אם מופיע שלשול, עלייך לפנות לטיפול בהקדם, אך זיהום באמבות אינו מהווה סכנה להריונך. איחולי בריאות ומזל טוב ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו