דלג לתוכן
הסרת שיער בעת טיפול עם רואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מבעיות אקנה. סבלתי תמיד, אבל המצב עכשיו חמור ביותר. כל זה, אני מניחה, עקב לחץ שעברתי בחודשים האחרונים. יש לי כמה שאלות בנוגע לתרופה רואקוטן אותה המליץ לי לקחת רופא עור. האם התרופה גורמת להזדקנות העור? אני עוברת עכשיו טיפולים להורדת שיער בעזרת מכשיר אינפרא אדום. האם אני צריכה להפסיק את הטיפולים? האם צלקות שיש לי בעור יעלמו?

תשובה:
רואקוטן גורם לרגישות מוגברת בחשיפה לשמש, ומבחינה זו יכול להיות לה קשר להזדקנות העור, אך ככלל, הזדקנות של העור אינה תופעת לוואי ישירה של התרופה. ההמלצה כיום היא להימנע מכל מניפולציה עורית, כולל הסרת שיער, במשך הטיפול ברואקוטן ובמהלך ששת החודשים לאחר תום השימוש בו, מחשש להתפתחות צלקות בעור או החלמה איטית של הפצע. הדברים אמורים לגבי שעווה ולייזר. מצד שני, יש מידע שלפיו אין בעיה להשתמש בלייזר בעת טיפול ברואקוטן. לגבי אינפרא אדום יש עוד פחות מידע. ההמלצה הגורפת היא להימנע מפרוצדורות אלו במהלך הטיפול ובששת החודשים לאחריו. לגבי הצלקות אין לי תשובה חד-משמעית. התרופה רואקוטן מטפלת בפצעי האקנה הפעילים ואינה בהכרח מטפלת בצלקות אקנה שכבר ישנן, אם כי יתכן שתהיה הטבה גם בהן. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו