דלג לתוכן

צריבה ברגליים אצל אדם שנוטל תרופות רבות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/06/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

יש לי זה מספר חודשים תחושת צריבה חזקה בשתי הרגליים, מהקרסוליים עד מתחת לברך, בעיקר בקדמת הרגליים, אך גם קצת בהיקף, לכיוון השרירים. התופעה בולטת יותר בזמן ישיבה ממושכת. בבדיקה אצל מומחה כלי דם לא נמצא שום דבר חריג, ואין לי בצקות. אני נוטל את התרופות הבאות: ליפיטור במינון 40 מ"ג פלאויקס במינון 75 מ"ג אוקסאר פלוס במינון 50 מ"ג ו-12.5 מ"ג הידרוכלורותיאזיד אומפרדקס במינון 20 מ"ג (ובשבוע האחרון העליתי ל-40 מ"ג עקב צרבות קשות וזה מסייע.) נורווסק במינון 5 מ"ג B1 במינון 200 מ"ג, B6 במינון 50 מ"ג ו- B12 במינון 1 מ"ג חומצה פולית 5 מ"ג לחץ הדם שלי מאוזן, רמת ה- HDL היא כ-33 (אני לא מצליח להעלותה כבר שנים), רמת ה- LDL היא כ-68, ורמת הכולסטרול הכללי כ-150. אני יושב הרבה במשך היום, אך מבלה גם ימים שלמים בנסיעות ובפגישות. בחודשים האחרונים לא עשיתי שינוי כלשהו בתרופות. האם תופעת הלוואי שציינתי יכולות להיות מן התרופות האלה?

תשובה:

היות שנבדקת אצל מומחה למחלות כלי דם ולא נמצאה חריגה בתחום זה, אפשרות נוספת היא לחשוב על תופעת לוואי של התרופה ליפיטור שאאותה אתה נוטל. ליפיטור יכול לפגוע בשרירים באופן המתבטא בכאבי שרירים, בעיקר ברגליים. עדות לכך ניתן לקבל בבדיקה של האנזים CPK במעבדה. רמת ה- CPK עולה כאשר יש נזק לשריר. מעניין לדעת אם בדיקה זו תקינה אצלך. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דמיטרי גולדשטיין
ד"ר דמיטרי גולדשטיין כירורגיה
ד"ר דוד קריחלי
ד"ר דוד קריחלי עור ומין
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו