מה חשוב לדעת על רפואה מרחוק לפי נהלי משרד הבריאות
משרד הבריאות פרסם חוזר מנכ"ל בנוגע לטלרפואה כבר לפני שנה. בעקבות משבר הקורונה, מרפאות פרטיות רבות החלו לתת שירותי רפואה מרחוק ויש צורך ברענון וחידוד הנהלים. כך תדעו שאתם עושים זאת נכון
קופות החולים ובתי החולים מקימים מערכי טלמדיסין (tele-medicine, רפואה מרחוק) ומחזקים אותם על-מנת לשמור על הנגישות הרפואית במיוחד בפנדמיית הקורונה.
לפני כשנה פרסם משרד הבריאות חוזר מנכ"ל ובו אמות מידה להפעלת שירות בריאות מרחוק "לצורך הבטחת שירות בריאות איכותי, נגיש וזמין למטופלים". החוזר מתמקד בקופות החולים ובארגונים שמפעילים שירותי טלרפואה באופן מסודר.
ואולם, רופאים רבים מעניקים שירותי ייעוץ באמצעות שיחת טלפון או וידאו צ'אט שלא במסגרת שירות מוגדר בארגון, אלא כפעילות פרטית ולאחר שעות העבודה הרגילות.
במקרים אלה, ניתן לשאוב השראה מאמות המידה שפרסם המשרד, גם עבור הרופא הפרטי:
1. תעדו את המפגש ברשומה רפואית ממוחשבת והשתדלו לשמור אותה בתיק הרפואי של המטופל הזמין בקופת החולים.
2. הקפידה על הפנייה לבדיקה פרונטאלית, שירותי חירום או רפואה יועצת בהתאם לחוק זכויות החולה.
3. וודאו שהמידע והשיחה מאובטחים באמצעות תקני אבטחת המידע הבין-לאומיים ISO 27799 ו-ISO 27001.
4. השיגו הסכמה לטיפול, תוך הדגשה של מגבלות הביקור מרחוק.
5. זכרו שהאחריות המקצועית והמשפטית בביקור מרחוק זהים לכל מתן שירותי בריאות.
מערכת Vdoc מבית odoro מאפשרת לרופאים, למרפאות ולמרכזים רפואיים להעניק רפואה שירותי דיגיטאלית ורפואה מרחוק בהתאם לכל הנהלים של משרד הבריאות.
צילום: shutterstockהמידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או מקצועי והוא נועד לשם הרחבת הידע האישי של הגולשים/ות בלבד. אין לראות במידע המוצג עצה משפטית, המלצה ו/או חוות דעת מקצועית.