דלג לתוכן
חשד לממצא בבדיקת PAP
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

לפניי כחודש ביצעתי בדיקת PAP Smear. ממצאי הבדיקה: PS צוואר עם אקטרופיון נרחב, נלקח PAP, מדמם במגע, היה אירוע PCB. TVS - רחם עם רירית סדירה, שחלות תקינות ללא נוזל באגן. הרופאה שלחה אותי לבדיקת קולפוסקופיה מכיוון שנמצא פצע בצוואר הרחם. למרות שתוצאות בדיקת ה- PAP היו תקינות, כאשר היגעתי לבדיקת הקולפוסקופיה הרופאה הסבירה לי על הבדיקה המיקרוסקופית שהיא עומדת לערוך והוסיפה כי אם ייראה דבר חשוד, תילקח ביופסיה, וביופסיה אכן נלקחה. האם למרות שבדיקת ה- PAP היתה תקינה יכול להימצא דבר לא תקין כמו תאים טרום-סרטניים בבדיקת הקולפוסקופיה?

תשובה:
בדיקת ה- PAP היא בדיקה אמינה ומדויקת ביותר. אינני יודעת מהו הממצא שראתה הרופאה, ולכן איני יכולה להתייחס לכך. יתכן שהרופאה הבחינה באזור חשוד, וכדי להסיר כל ספק, החליטה לבצע ביופסיה. נראה שאת בידיים טובות ויסודיות מאוד! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר בת אל בר אלומה
ד"ר בת אל בר אלומה ריאות
מומחית ברפואת ילדים ורפואת ריאות ילדים
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו