דלג לתוכן
שלשול ממושך בעקבות נטילת למיקטל וטגרטול
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

האם טיפול בטגרטול ולמיקטל יכול להביא לשלשול ממושך? לאו דוקא השילוב, אולי אחת מהתרופות. בירור מלא לשלשול לא הוביל לתוצאות.

תשובה:
אין עדות שהשילוב בין שתי התרופות מגביר את הסיכוי לשלשול, והשלשול לא מצוי ברשימת תופעות הלוואי של התרופות הללו, אך על כל אדם תרופות יכולות להשפיע בצורה אינדיבידואלית, והדרך היחידה לדעת בוודאות רגישות של אדם לתרופה מסויימת היא להפסיק ליטול אותה ולבדוק אם בעקבות הפסקתה נעלמים התסמינים. אני חייב ליידע אותך כי השילוב של שתי תרופות אלו מגביר את פעילות אנזימי הכבד ומפחית את רמות הלמיקטל (לאמוטריג'ין) בדם. שילוב תרופות אלו מחייב מינון גבוה יותר של למיקטל. אני מקווה שאת מודעת לזה, ושהרופא המטפל בך בקהילה מודע לנטילת שתי התרופות יחד ונותן את לך מינון בהתאם. להמשך בירור לגבי שלשול אני ממליץ לך לפנות לגסטרואנטרולוג בקהילה. להלן שני קישורים לתרופות שאת נוטלת מתוך אינדקס התרופות של אינפומד, בהם תמצאי הסבר מעמיק יותר עליהן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=253
רופאים בתחום
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו