דלג לתוכן
ערכי הורמונים של בלוטת התריס בתינוקת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

ביצענו בדיקת דם לתינוקת שלנו כשהייתה בת 11 יום. התוצאות שקיבלנו הן: TSH=1.10, FT3=7.07. האם זה תקין לתינוקת בגיל הזה? האם אין חשש ליתר פעילות של בלוטת התריס? האם כדאי לגשת לרופא עם תוצאות אלו? אולי חשוב לדעת שבמהלך ההריון גילו אצלי תת-פעילות של בלוטת התריס ואני מטופלת ב-50 מ"ג אלטרוקסין ליום ואני מאוזנת מרגע שהתחיל הטיפול, בערך בשבוע העשירי להריון.

תשובה:
קודם כל מזל טוב! יש להדגיש שחשוב מאוד ליטול אלטרוקסין בהריון, כיוון שחוסר איזון הורמונלי הוא זה שמסכן את העובר, ולא נטילת האלטרוקסין. לגבי תוצאות הבדיקות שערכתם לביתך, חסרים נתונים כדי שאוכל להתייחס בדיוק, אבל באופן עקרוני, בארבעת השבועות הראשונים לחיים ערכי ההורמונים גבוהים מאלה המצויים במבוגרים. לאחר מכן הם מתייצבים ברמות בהן הן נשארות גם בגיל הבגרות. כמו כן, ערכי TSH אינם נמוכים מהמצופה (מה שקורה לרוב בפעילות יתר ראשונית של בלוטת התריס. במקרה כזה, בשל היזון חוזר שלילי, מופיעים ערכי TSH נמוכים). בקיצור, התוצאות לא נראות מדאיגות בשלב זה, אבל היוועצו ברופא המטפל למען הסר ספק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 9 חוות דעת )
"יעל הייתה קשובה סבלנית, היא נהדרת עם ילדים והקדישה לנו תשומת לב מלאה והסבירה הכל לעומק ולעניין."
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו