דלג לתוכן
מתי אפשר להידבק במחלת הנשיקה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 15, חולה במחלת הנשיקה, ורציתי לדעת כמה זמן אחרי ההחלמה לא אהיה מדבקת? האם זה בסדר להתנשק אחרי שאני מאובחנת כבריאה? ועוד שאלה - לחבר שלי היתה כבר פעמיים המחלה לפני כשנה, היינו יחד חודש-חודשיים לפני ההתפרצות של המחלה אצלי. מה הסיכויים שהוא הדביק אותי? או שאין קשר לזה שהוא חלה בזה בעבר?

תשובה:
מחלת הנשיקה מדבקת מאוד מרגע ההדבקה ועד חלוף הסימפטומים, אך לא ידוע כמה זמן אחרי חלוף המחלה היא עדיין מדבקת. יש מחקרים שהראו שההדבקה תיתכן גם שנה ואף יותר לאחר חלוף המחלה, אך הסיכוי לכך נמוך בהרבה מאשר בזמן מחלה פעילה. זמן הדגירה, כלומר הזמן הנמשך מן ההדבקה בנגיף הגורם למחלת הנשיקה ועד להופעת הסימפטומים הוא 6-4 שבועות, לכן סביר מאוד שנדבקת במחלה מחברך. למחלת הנשיקה גורמים 2 נגיפים עיקריים: EBV ו- CMV. אמנם לאחר שחולים באחד נשארים מחוסנים לכל החיים, אך ניתן לחלות שוב במחלת הנשיקה אם נדבקים בנגיף השני, וזה כנראה מה שקרה לחבר שלך. בקשו מרופא המשפחה לבצע לשניכם בדיקת דם פשוטה אשר תקבע באיזה נגיף נדבקתם ובאיזה לא. אם לשניכם נוגדנים לשני הנגיפים, אין סיבה לחשוש, ותוכלו להתנשק ככל שתרצו. אם אחד מכם עדיין לא נדבק באחד הנגיפים, רצוי שתמתינו עד שיחלפו כל הסימפטומים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"רופא מקצועי, אנושי, מסביר פנים ונעים הליכות. פשוט איש מיוחד! ממליצה עליו בחום"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו