דלג לתוכן
אימפוטנציה לאחר כריתת הערמונית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/03/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

עברתי נתוח לכריתת הערמונית בעקבות תחילתו של סרטן לפני כ-3 שנים. מאז יש לי אימפוטנציה כמעט מלאה. תרופות לזקפה נוסו אך ללא הצלחה רבה. היו לנו חיי אישות תוססים. היום זה חסר לנו מאוד. אבל הקושי הגדול ביותר זה הכאבים העזים והחדים בזמן האורגזמה, שלמעשה דוחים כל ניסיון חוזר של קיום יחסים. האם יש פתרון כלשהו לבעיה זו או שזה נגזר עלינו לתמיד?

תשובה:
אימפוטנציה היא אחת מתופעות הלוואי השכיחות לאחר ניתוח כריתת ערמונית. במחקר גדול, שבדק גברים שנתיים לאחר כריתת ערמונית, דיווחו 42% כי התפקוד המיני שלהם כעת מהווה בעיה בינונית או קשה. 60% דיווחו כי אינם מצליחים להגיע לזקפה נוקשה מספיק לצורך קיום יחסי מין. ההצלחה של טיפולים לשיפור הזקפה בגברים זמן רב לאחר כריתת הערמונית - מוגבלת. טיפולים פולשניים (כמו הזרקות לאיבר המין או תותבים) - יעילים יותר מטיפולים לא פולשניים. 29%-53% מן הגברים (ע"פ מחקרים שונים) דיווחו על תגובה לויאגרה. אין ספק שמדובר בבעיה קשה, שללא ספק משפיעה על הזוגיות שלכם, ואני מאמינה ומקווה שיכול להימצא פיתרון לבעיה. מכיוון שאתה מתאר כאבים עזים בזמן אורגזמה, שאינם סימפטום אופייני - אני חושבת שבשלב ראשון עליך להיבדק במרפאת מומחים לתפקוד מיני. אני מצרפת לינק של החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני, כולל רשימת מרפאות מומחים ציבוריות ברחבי הארץ: http://www.sexual-health.org.il/clinics.asp?info_id=28466
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו