דלג לתוכן
התכווצויות בחזה אצל אדם עם סוכרת ויתר לחץ דם מטופלים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/12/2006 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני במעקב סוכרת, גלוקוז - 110 ולחץ דם 140/90 . מטופל באספירין וקונקור. לאחרונה אני מרגיש התכווצויות בצד שמאל של החזה, פעם בכמה שעות לשבריר שניה ממה זה נובע? מאוד מלחיץ אותי.

תשובה:
תחושת כאב בחזה יכולה לנבוע מגורמים רבים שמקורם יכול להיות בעור, בשרירים, בעצמות, בכלי הדם הגדולים, בלב, בקרום הלב, בעמוד השדרה, בריאות, בקרום הריאות ועוד רבים נוספים. דרך האבחנה והמשך הבירור נעשית באמצעות תיאור אופי הכאב, מיקומו, סימפטומים נלווים וכן בבדיקות כגון א.ק.ג., צילום חזה או בדיקות דם. הופעת התכווצות למשך שניות מדי פעם איננה מכוונת למשהו חמור, וייתכן שמקור הכאב הוא סטרס נפשי שגם הולך ומחמיר כתוצאה מההתכווציות עצמן. מאידך גיסא קיימים מקרים רבים שאינם טיפוסיים בצורת התבטאותם ועובדת היותך סובל מסוכרת מעמידה אותך בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (אולם אם אתה מאוזן מבחינת רמת הסוכר בדם ונוטל אספירין וקונקור הסיכון שלך נמוך יותר מאשר סוכרתיים אחרים). המלצתי היא: ראשית - להימנע מלחץ, שנית - מומלץ לבצע מבחן מאמץ, להערכת תפקוד העורקים הכליליים המספקים חמצן ללב. באם הכאב מופיע בעוצמה גבוהה יותר, או בתדירות גבוהה יותר, ובוודאי אם הכאב מופיע בביצוע מאמצים, עליך לפנות לבדיקת רופא. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו