שאלה - כאבים עזים ומתמשכים אחרי עקירת שן

השאלה:
בתי בת 22 עברה לפני חמישה ימים עקירת שן בינה כלואה, עם תפרים. היא מקבלת אנטיביוטיקה. היתה נפיחות גדולה בימים הראשונים, וכעת ירדה הנפיחות. הכאבים קשים עד מאוד, היא מתעוררת בלילה מכאבים ולוקחת משככי כאבים - נרוסין, אדויל, נורופן - והיום התחלנו גם שתי ק


תשובה:


קיומו של כאב חמישה ימים לאחר העקירה אינו מהווה סיבה לדאגה. כפי שציינת, עוצמת כאב היא דבר סובייקטיבי ויש לשלוט על הכאב באמצעות משככי כאבים. יש לציין כי ברגע שמתעורר כאב, קשה יותר לשלוט עליו, ולכן מומלץ ליטול את הכדור לפני שהכאב מתחיל (לדוגמה, שעה לפני העקירה). במקרה של ביתך היא יכולה לקחת את משככי הכאבים באופן קבוע כל 4 שעות ביומיים הבאים, וכך לשלוט בכאב בצורה טובה יותר.

לעיתים, לאחר עקירות כירורגיות נוצר מצב בו מתפתחת "מכתשית יבשה". מצב זה מלווה בכאבים עזים, ריח רע מהפה וניתן להפחית את הכאב על ידי חומר מיוחד אותו שם רופא השיניים במקום העקירה. אני ממליץ שתיגשו להיבדק על ידי רופא השיניים שלכן.

החלמה מהירה,

ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!