שאלה - הסיבות לשיעור יתר

השאלה:
זה כמה שנים שאני עושה הסרת שיער בפנים. בגלל כמות מרובה של הטיפולים והמלצה של רופאת המכון, פניתי לרופא נשים כדי לבצע בדיקות הורמונליות. התברר שיש אצלי סטיה קטנה של הורמון זכרי, והתחלתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג דיאנה 35, אותן לקחתי במשך מספר שנים


תשובה:
לייעוץ חינם בנושא הסרת שיער פנה למומחה שלנו >>>


דיאנה ואורתו-ציקלן שתיהן גלולות למניעת הריון עם מינון הורמונלי גבוה. אלה הורמונים נשיים שאמורים להפחית שיעור יתר ולא להגביר אותו. האם בשנה וחצי בה השתמשת בדיאנה באופן קבוע והיתה הטבה מבחינת השיעור?

להלן סיבות שונות לשיעור יתר (hirsutism):

רמת טסטוסטרון גבוהה
תסמונת שחלות פוליציסטיות - חוסר איזון בהורמוני המין
תסמונת קושינג - רמות גבוהות של קורטיזול בגוף
Congenital Adrenal Hyperplasia - מחלה מולדת שמאופיינת בייצור לא תקין של הורמונים
גידולים - נדיר, אבל ישנם גידולים בשחלות או בבלוטת יותרת הכליה שיכולים לגרום לשיעור יתר.
תרופות כמו דאנאזול, אותה לוקחות נשים במקרה של אנדומטריוזיס.
סיבה לא ידועה - כאשר כל הבדיקות תקינות אך בכל זאת ישנו שיעור יתר. זהו בדרך כלל עניין משפחתי.

על פי הנתונים שמסרת, נראה כי הסיבה אצלך אינה ידועה, ושככל הנראה היא משפחתית. הדרך היחידה היא להמשיך בטיפולי הלייזר. ייתכן שהטיפול אותו את מקבלת אינו יעיל, וכדאי לבדוק טיפולים במכונים אחרים.

בברכה,

ד"ר נעמה ורבין - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!