שאלה - מה גורם להתפתחות של מחלת פיירוני

השאלה:
אני לוקח אבודרט בערך שנה וחצי. הופיעה לי פתאום מחלת Peyronie. האם יש לה קשר לאבודרט?


תשובה:


אבודרט, או בשמה הגנרי dutasteride, משמשת לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית, על ידי כך שהיא מעכבת פעולה של חלבון הנקרא 5-Alpha Reductase. מבחינת תופעות לוואי על מערכת הרבייה, היא עלולה לגרום לעיתים רחוקות לבעיות בשפיכה, אימפוטנציה, ליבידו ירוד ופגיעה בתנועתיות ובספירת הזרע.

מחלת Peyronie, המאופיינת בגדילת רקמת חיבור פיברוטית, קשה, בתוך הרקמה הרכה של איבר המין הגברי, היא מחלה שכיחה המופיעה ב-1% עד 4% מהגברים. הבעיה המבנית גורמת לעיקול כלפי מעלה של איבר המין.

לא נהיר לגמרי מה גורם לבעיה זו. ישנן מספר תיאוריות, וסבורים שהגורם השכיח הוא טראומה או חבלה לאיבר המין במהלך יחסי מין, למרות שלרוב, המטופל לא מודע לאירוע כזה. הסיבה יכולה להיות גם אוטואימונית (חיסונית), או להיות קשורה לתרופות מסויימות: משפחת התרופות היחידה שייתכן שקשורה לבעיה זו היא משפחת התרופות חוסמות בטא, המשמשות לטיפול ביתר לחץ דם.

לא מצאתי בספרות הרפואית קשר בין אבודרט לבין מחלת פיירוני.

בברכה,

ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!