דלג לתוכן
כאבי גב וברכיים מסיבה לא ברורה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי שתי שאלות ואני מקווה שתוכלו לעזור לי. 1. לפני 3 שנים בערך (בגיל 14) התחילו לי כאבי ברכיים נוראיים ורעשים מוזרים כשאני מקפלת אותם. לפני כשנה רופא בדק אותי ואמר שיש לי רגישות רטרו- פטלרית דו -צדדית, שזה כעיקרון בסה"כ כאבי ברכיים, אבל הכאבים העזים אומרים לי אחרת. חשבתי ללכת לרופא אחר אבל הרופא שטיפל בי הוא בין הטובים בירושלים. מה עליי לעשות כדי להפחית את הכאבים\לדעת מה באמת יש לי? 2. לאחרונה התחילו לי כאבים נוראים בגב התחתון, כאלו שאני בקושי יכולה לזוז איתם, הם באים בגלים והם לא נובעים מהתכווצות שרירים או משהו כזה, בהתחלה חשתי שאולי מקור הבעיה הוא משקל יתר, אבל לא נראה לי שאני שוקלת כ"כ הרבה בשביל בעיות כאלו (70 ק"ג וגובה 1.65 ס"מ) האם יכול להיות שיש לי פריצת דיסק?

תשובה:
את מתארת שתי בעיות מפרקיות באזורים שונים בגוף. יש צורך בתשאול מסודר ובדיקה גופנית מלאה על מנת להעלות את האבחנות האפשריות שיכולות להיות הסיבה לכאבים שלך. מספר שאלות חשובות הן: האם בעברך היו גם מקרים של כאבי מפרקים? האם בעברך היו אירועים של דלקות מפרקים, תפרחת עורית? האם קיים סיפור משפחתי של מחלות מפרקים או עצמות? האם עברת איזושהי טראומה (מכה כזו או אחרת/נפילה) על הברכיים או לגב התחתון? האם בזמן הכאבים ישנם אודם/נפיחות/ רגישות מקומית על המפרקים הכואבים? אני ממליץ לפנות לראומטולוג על מנת להמשיך בתהליך האבחנה והטיפול, שהרי ייתכן ומדובר מחד בכאבים על רקע גדילה (אם התחלת את גדילתך מאוחר) או מאידך במחלה מפרקית שכדאי לאבחן אותה.
רופאים בתחום
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי, הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו