דלג לתוכן
אפשרויות הטיפול בדום נשימה בשינה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל מקדחת השחת, בעיקר לפריחת הזית ואבק. מזה מספר שנים, ולאחר שאף תרופה שניסיתי לא עזרה, גיליתי את הבקוטייד שנקרא גם רינוקורט או ויארקס שממש עזר לי לעבור את התקופות הקשות כמעט ללא תסמינים. בפעם האחרונה שבאתי לבית המרקחת נאמר לי שהפסיקו לייבא ולספק את התרופות הנ"ל. כיצד אוכל להשיג תרופה זאת? האם אוכל לייבא אותה ישירות מהיצרן, או שגם ייצור התרופות הנ"ל הופסק? אני סובל גם ממחיצות אף מעוקלות קונכה בולוזה ודום נשימה בשינה בדרגת חומרה בינונית. הציעו לי ניתוח לפיתרון בעיית ה"קונכה בולוזה" ע"י שבירת המחיצות. האם כדאי לעבור את הניתוח?

תשובה:
הצדק עמך, השיווק והייצור של בקוטייד ורינוקורט הופסק בתחילת 2006, אולם Viarex עדיין ניתן להשיג בבתי המרקחת. בכל אופן מדובר בטיפול סטרואידי מקומי, שגם אם לא תמצא אותו במדויק, ישנן תרופות רבות מאותה המשפחה, תוכל להתייעץ עם רופא אא"ג או רופא הריאות שלך. ההחלטה האם לעבור ניתוח הינה החלטה שלך, אנו יכולים רק להמליץ. אם אכן אתה סובל מדום נשימה בדרגת חומרה בינונית, שאינו משתפר לאחר ירידה במשקל או טיפול תרופתי זה או אחר, חשוב מאד לטפל בבעיה. הסיבה היא שאירועים חוזרים של דום נשימה מעלים את הסיכון להתפתחות יתר לחץ דם ריאתי, שהינו מחלה קשה וכמעט חסרת טיפול. הטיפול באירועי דום נשימה יכול להיות ניתוחי, אך ייתכן וטיפול בהנשמה במהלך השינה יתאים לך יותר (באם אין ברצונך לעבור את הניתוח). ההנשמה נעשית באמצעות מסיכה המחוברת אל האף והפה ושומרת על כניסת האוויר במהלך השינה (המכשיר נקרא BPAP). בכל אופן יש מספר אופציות טיפוליות באירועי דום נשימה, ועליך לבחור אחת מהן. בהצלחה.
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו