דלג לתוכן
השימוש הנכון בג'ינקו בילובה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

האם נטילת ג'ינקו בילובה באופן קבוע בעייתית לבעלי לחץ דם נמוך? והאם נכונה השמועה שאין לקחת ג'ינקו בזמן מחזור כי הוא מגביר את הדימום?

תשובה:
ג'ינקו בילובה משמש כתרופה מעל אלף שנים. ברפואה הסינית המסורתית הוא שימש לטיפול באסתמה ובבעיות עיכול. כעת התגלו תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות, והוא משמש לטיפול בבעיות של כלי דם, איבוד זיכרון ודמנציה, למשל במחלת אלצהיימר. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעתו של הג'ינקו על מערכת העצבים המרכזית ועל כלי דם. אינני יודעת מה ההמלצה לגבי בעלי לחץ דם נמוך, למרות שחיפשתי במספר אתרים. במחקרים נמצא שג'ינקו בילובה מעכב פעולת טסיות במבחנה, אבל הדבר לא נבדק בבעלי חיים ובבני אדם. לטסיות יש תפקיד בקרישת הדם. נרשמו דיווחים על דימומים באנשים שהשתמשו בג'ינקו בילובה, ולכן יש התוויית נגד לשימוש בג'ינקו בילובה באנשים שסבלו מדימום כיב עיכולי או דימום תוך-מוחי, ומומלץ לנקוט זהירות אם משתמשים בנוגדי קרישה ( וארפארין או אנוקסאפארין) או בתרופות המשפיעות על הטסיות ( אספירין או קלופידוגרל). כדאי להיוועץ עם רופא הומיאופאת לפני השימוש בצמחי מרפא. עוד מידע על גינקו בילובה תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_120506_1.htm
רופאים בתחום
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
ד"ר רמית מעוז-סגל
ד"ר רמית מעוז-סגל אלרגיה ואימונולוגיה
4.9
( 23 חוות דעת )
"רופאה מאוד נחמדה יחס טוב מסבירה יפה וטיפול טוב"
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו