דלג לתוכן

עצות לנערה שנמצאת בתת-משקל

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/12/2008
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 14, הגובה שלי הוא 1.65 מטר ואני שוקלת 45. לפי מחשבון מדד מסת הגוף, אני בתת-משקל (16.53) וצריכה להוסיף 5.4 קילו למשקלי. אני צמחונית. הייתי רוצה לדעת מה לעשות.

תשובה:

בשאלתך חסרים נתונים חשובים כמו אם ירדת לאחרונה במשקל או שזהו משקלך הקבוע. תחילה חשוב שתיבדקי על ידי רופא המשפחה ותבצעי בדיקות דם על מנת לוודא שאין סיבה רפואית לתת-המשקל. אם אין, על מנת לעלות במשקל עליך לאכול ארוחות תכופות יחסית (כל 3-4 שעות). הארוחות צריכות לכלול את כל אבות המזון: שומנים (לדוגמה: שמן זית, טחינה, אבוקדו, אגוזים). חלבונים (לדוגמה: קטניות, חלב ומוצרי חלב, ביצה). מקור טוב לחלבון במקום בשר הוא שילוב של דגנים וקטניות, לדוגמה של אורז עם עדשים או עם אפונה. פחמימות (לדוגמה: פסטה, אורז, לחם, תפוח אדמה ופירות). חשוב שתעסקי בפעילות גופנית המחזקת את השרירים, כגון שיעורי עיצוב וחיטוב, פילאטיס ועבודה עם מכשירים בחדר כושר, ופחות בפעילות אירובית כגון שחיה, הליכה וריצה. הגדלת מסת השריר תביא לעלייה במשקל ולמראה בריא יותר של הגוף. בנוסף לאוכל, חשוב להקפיד על שתיה מרובה של מים לאורך היום (כ-2 ליטר מים). אם את מתקשה לסדר לעצמך את התפריט לבד, תוכלי להתייעץ עם דיאטנית קלינית דרך קופת החולים או באופן פרטי. בהצלחה! נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף
רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
פרופ' ישראל קרמר
פרופ' ישראל קרמר עיניים
ד"ר ולנטין מלמד
ד"ר ולנטין מלמד יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו