עוזרת לרדת במשקל: 5 סיבות למה כדאי לכם לאכול פסטה

הפסטה עשירה בחומרים מזינים, עשויה לסייע בירידה במשקל ואפילו ידידותית לסביבה. אספנו עבורכם 5 סיבות מדוע כדי לשלב אותה בתפריט היומי שלכם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 16/10/2017

הדעות לגבי הפסטה חלוקות, בעוד שהילדים מאוד אוהבים אותה, מבוגרים רבים מסרבים לשלבה בתפריט היומי מחשש לעליה במשקל ושלל סיבות בריאותיות אחרות. 

החדשות הטובות הן שפסטה עשירה בחומרים מזינים, עשויה לסייע בירידה במשקל ואפילו ידידותית לסביבה. אספנו עבורכם 5 סיבות מדוע כדי לשלב אותה בתפריט היומי שלכם. 



1. עשירה בחומרים מזינים

פסטה היא מקור מצוין של פחמימות מורכבות, ומהווה חלק חשוב מתוך תזונה בריאה. על פי משרד החקלאות האמריקאי, הפסטה מספקת כ 45%-65% מסך הקלוריות היומי המומלץ.


הפסטה מכילה חומרים מזינים חיוניים רבים, ביניהם ברזל, חומצה פולית ו-וויטמיני B שונים. בנוסף, זהו בסיס מושלם ותוספת מעולה עבור מזונות אחרים כגון ירקות העשירים בסיבים תזונתיים ושעועית, דגים ושמנים חד בלתי רוויים, רוטב עגבניות עשיר הנוגד חמצון ובשר רזה.


קראו עוד: התעלמת? שילמת: 5 תסמינים שצריך לשים לב אליהם



2. פסטה לא תגרום לכם להשמין

למרות הסברה הרווחת כי פחמימות, פסטה בפרט, יגרמו לכם לעלות במשקל, מחקרים מצאו כי אפשר לשמור על המשקל וליהנות מפסטה טובה. כוס אחת של פסטה מבושלת מכילה כ - 200 קלוריות, בנוסף לוויטמינים ומינרלים חשובים. כמו כן, הפסטה ממלאה אתכם, כך שלא תחושו רעב בעת הניסיון לרדת במשקל. 


באירופה בכלל, ובאיטליה בפרט, בה הבצק הוא מאכל לאומי של ממש והפסטה המסורתית היא מקור הפחמימות העיקרי, שיעורי השמנת היתר הם הנמוכים ביותר בעולם. 




הפסטה מכילה חומרים מזינים רבים ומהווה בסיס מעולה עבור רוטב עגבניות עשיר, הנוגד חמצון




3. פסטה נותנת לכם אנרגיה

פחמימות מורכבות כמו פסטה מחולקות לגלוקוז, המהווה "דלק" חיוני עבור המוח והשרירים שלכם. בניגוד לסוכרים פשוטים המציעים דחיפה מהירה, אך חולפת של אנרגיה, פחמימות מורכבות מספקות שחרור איטי ויציב של אנרגיה.



קראו עוד: תורמות לבריאות הלב: 5 סיבות לשלב ביצים בתפריט



4. פסטה יכולה להיות ללא גלוטן

גם אלו שנמנעים מגלוטן יכולים ליהנות מפסטה. בעוד שהפסטה המסורתית עשויה מחיטה מלאה המכילה גלוטן, כיום ישנן אפשרויות ללא גלוטן. פסטה ללא גלוטן עשויה לעתים קרובות מאורז חום או לבן, תירס, קינואה או כוסמת, אשר בטוחים למאכל עבור אלה הסובלים ממחלת צליאק ורגישות לגלוטן.



5. פסטה היא ידודתית לסביבה

פסטה היא מזון פשוט הכולל רק 4 מרכיבים - קמח סולת, ביצים, מלח ומים, ומהווה את אחד המאכלים הדרושים הכי פחות אנרגיה לייצורו, לעומת מזון המבוסס על בעלי חיים. אם כן, אכילת פסטה עשויה להפוך את הרגלי האכילה שלך לידידותיים יותר לסביבה, ותגרום לשאריות מזון להפוך לארוחה טעימה. 




רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
ד"ר ירחמיאל ברבר ד"ר ירחמיאל ברבר
מטפל מגיל 18 ואילך כולל הגיל השלישי, פסיכיאטר של... קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ