החג הזה הוא בסימן סיבים תזונתיים

מחקר חדש מראה את היתרונות שבצריכת סיבים תזונתיים על האטת תהליך הזדקנות המוח. אז הוסיפו ברוקולי לצלחת שלכם ותישארו צלולים לנצח

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 04/10/2018


מה לא נכתב על היתרונות הבריאותיים שבאכילת סיבים תזונתיים? היא עוזרת בשמירה על משקל תקין, מונעת מחלות, עוזרת ביציאות,  בקיצור – יש את כל הסיבות להכניס אותם לתפריט שלכם. כעת, מחקר חדש מראה כיצד צריכה של סיבים תזונתיים גם מעודדת האטה של תהליך הזדקנות המוח הקשור לדלקתיות.



מה לסיבים תזונתיים במעיים ולדלקת במוח?

המיקרוגליה הוא סוג חשוב של תא חיסוני במוח, אשר נוטה עם הגיל להיות מאוד אקטיבי ודלקתי. הדלקתיות של המיקרוגליה היא אחד הגורמים העיקריים לירידה ביכולות הקוגניטיביות ובזיכרון בגיל מבוגר. מחקרים קודמים הראו שתרופות עם חומצה בוטירית, חומצת שומן קצרת שרשרת המיוצרות במעי באמצעות סיבים תזונתיים, עשויות לשפר את הזיכרון ולהפחית דלקתיות. 


המחקר החדש של אוניברסיטת אילנוי, אשר פורסם בכתב העת Frontiers in Immunology, הראה כי צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים העלתה את רמת החומצה הבוטירית וחומצות שומן קצרות שרשרת אחרות בדם של עכברים צעירים וזקנים כאחד. כשהתזונה הייתה דלה בסיבים תזונתיים, העכברים המבוגרים פיתחו תגובה דלקתית, לעומת הצעירים, שלא פיתחו תגובה דלקתית. במילים אחרות – אנשים מבוגרים עלולים להיות פגיעים יותר למצב דלקתי עקב צריכה דלת סיבים תזונתיים.



מבוגרים אוכלים פחות סיבים תזונתיים מהמומלץ

לתזונה שלנו השפעה ארוכה וקצרת טווח על הגוף שלנו. הרכב חיידקי המעי ותפקודם מושפעת מכל מה שנכנס לנו לפה. תזונה עשירה בסיבים תזונתיים עשויה להשפיע לטובה על חיידקי המעיים, בעוד שתזונה עשירה בשומן ובחלבונים עלולות להשפיע לרעה על תפקוד והרכב חיידקי המעי. שינויים בחיידקי המעיים שלנו עלול בסופו של דבר להוביל למחלות ולבעיות בריאותיות שונות.


ממצאי המחקר החדש מראים רלוונטיות גם לבני אדם והדרך היעילה ביותר להעלות את רמות החומצה הבוטירית בגוף היא באמצעות תזונה עשירה בסיבים תזונתיים.


אנשים מבוגרים נוטים לאכול 40% פחות סיבים תזונתיים מהכמות המומלצת. לצריכה לא מספקת של סיבים תזונתיים יכולה להיות השפעה שלילית על הבריאות שלכם, וכמובן – גם על המוח. 




מחקר מצא: צריכה מואצת של סיבים תזונתיים מעודדת האטה של תהליך הזדקנות המוח אשר קשור לדלקתיות 




מה כדאי שיהיה בצלחת שלכם?

פירות, ירקות, דגנים מלאים, בורגול, פריקה, קטניות, אגוזים וגרעינים – שלבו אותם בתפריט היומי שלכם. איך עושים זאת? הנה כמה עצות פשוטות:


• במקום לחם/פיתה מחיטה לבנה, בחרו בלחם/פיתה מחיטה מלאה.

• אוהבים אורז? החליפו אותו בבורגול או בפריקה כתוספת למנה עיקרית. מתעקשים להישאר עם אורז? הוסיפו לו חומוס או עדשים.

• שלבו ביוגורט שלכם אגוזים ו/או פרי.

• מיץ טבעי זה בריא? עדיף לאכול פרי שלם עם הקליפה שלו.

• לשלב ירקות בארוחות כבר אמרנו? גם פירות לארוחות ביניים זה מצוין. 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
סרדינים וטונה עמוס 11/10/2018 23:00
  • שלום רב, האם סרדינים וטונה בקופסאות הם מזון מומלץ? אני נהנה מהם, ואינני אוהב דגים טריים. לכן אני אוכל את המשומרים הנ"ל, בלית ברירה. אשמח לדעת שהמשומרים הנ"ל נחשבים טובים, על אף ההסתייגות המפורסמת ממזון משומר בכלל. עמוס

  • + הוסף תגובה
לא כדאי לאכול הרבה טונה משה 18/11/2019 00:56
  • הטונה מכילה מתכות כבדות כולל כספית. כנס לדף הפייסבוק שלי "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
טונה משומרת עמוס 18/11/2019 09:07
  • בהמשך לתשובתך, אבהיר: 1.אינני משתמש בפייסבוק - אני מבוגר מאוד, ואין לי ידע בענייני פייסבוק. 2. אבקש לדעת על מה בדיוק מבוססת התשובה, על אילו מקורות מידע. 3. מהו שם המומחה שענה לשאלתי, ומהי מומחיותו והכשרתו. תודה. עמוס

  • + הוסף תגובה
קומלקס בי ומגנזיום דוס 17/10/2018 10:48
  • שלום לצורך ניסיון להפחית התקפי מגרנה התחלתי לקחת קומפלקס בי ומגנזיום (מגנוס 520). כמה שאלות: 1. המינונים בקומפלקס בי ובמגנזיום גבוהים מהמינונים המומלצים ביום. אם אני לוקחת כל יום כדור של קומפלקס בי ומגנזיום, זה יכול לגרום להרעלה? 2. מדוע המינונים בכדורים גבוהים מהמינונים המומלצים? 2. התחילו לי נפיחויות בבטן..האם כדאי להפחית את המינונים (או אפילו להפסיק)? אם כן, בכמה? 3. מתי מומלץ לקחת כל כדור במהלך היום? (לפי מה שקראתי מגנזיום בערב כי מרפה שרירים וקומפלקס בי בבוקר כי הוא ממריץ..). 4. האם מאכלים כלשהם יכולים להשפיע על ספיגת החומרים ומומלץ לא לאכול לפני/ אחרי נטילת הכדורים? אם כן, אילו מאכלים וכמה זמן לפני/ אחרי לא לאכול אותם? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
לגבי הכמויות אין מה לדאוג לגבי הנפיחות משה 18/11/2019 00:58
  • הנפיחויות זה בגלל המגנזיום. יש סוגים שונים של מגנזיום. כנסי לקבוצת הפייסבוק שלי "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!