9 מאכלים שמנים, ובכל זאת בריאים

למרות שהמפתח לכל דיאטה מוצלחת הוא צמצום של כמות השומן הנצרכת, קיימים שומנים מסוימים אשר תורמים לבריאות הכללית: אספנו עבורכם 9 דוגמאות למזונות המכילים שומן, אך מומלצים לשילוב בתפריט

כתבה פרסומית
מאת: מערכת אינפומד



1. דגים

דגים המכילים שומן טבעי, כמו סלומון, מקרל, הרינג וסרדינים הם מקור מצוין לחומצות שומן אומגה שלוש. חומצות שומן אלה נחשבות לשומנים "טובים" השומרים על בריאות הלב. בנוסף, חומצות שומן אלה עשויות לתרום לתפקוד המוח, בייחוד בקרב אנשים מבוגרים. איגוד הלב האמריקאי ממליץ על אכילה של שתי מנות של דגים המכילים שומן טבעי לפחות פעמיים בשבוע. תוכלו לנסות לצלות לאפות או לבשל את הדגים ולהרכיב לעצמכם מנות טעימות ומגוונות. 




2. אבוקדו 

אבוקדו תורם גם הוא לבריאות הלב והוא עשוי לסייע למיתון תסמיני אוסטיאוארתריטיס, בשל השומנים הבריאים המצויים בו. זאת ועוד, אבוקדו מהווה מרכיב בריאותי גם כשמשולב עם מזונות אחרים והוא מסייע לגוף בספיגת המרכיבים המזינים מהם. ערכו הקלורי של חצי אבוקדו בגודל ממוצע הוא 115-160 קלוריות. 




3. גרעינים

חופן של גרעיני דלעת, גרעיני חמניות או שומשום  מכיל  שומנים "טובים" שיכולים להוריד את רמות הכולסטרול. באופן כללי, שומנים שמגיעים מהצומח בריאים יותר מאלה שמקורם במוצרים מן החי. שומנים "רעים" נמצאים במזונות כמו מנות בשר שמן מוצרי חלב בעלי אחוז שומן גבוה, ומזונות מעובדים.




4. אגוזים

מאגוזי לוז ועד לפקאנים, כל סוגי האגוזים תורמים לבריאות הלב. הכוכב העיקרי הוא אגוז המלך המספק ללב שומנים בריאים. למרות זאת, חשוב שלא להגזים: הקפידו לצרוך מנה המכילה גרם אחד של אגוזים ביום: מנה זו יכולה לכלול 14 אגוזי מלך, 23 שקדים, 28 בוטנים, 18 אגוזי קשיו, או 19 פקאנים.




5. שמן זית

בין אם לתיבול של סלט או לבישול, נסו להשתמש בשמן זית. שמן זית מכיל אחוז גבוה של שומנים טובים. למרות זאת, זכרו כי גם בכל הנוגע לשמן הזית חשוב לשים לב לכמויות: תוכלו להשתמש בשמן הבריא בתרסיס ולא בבקבוק.




6. ביצים

ביצים הן מקור מצוין ולא יקר לחלבונים. ביצה קשה גדולה אחת מכילה כ-5.3 גרם של שומן, שרובו הוא שומן בריא. בנוסף, חלק מהביצים מועשרות בחומצות שומן מסוג אומגה שלוש. 



7. זרעי פשתן

כחלק מדיאטה בריאה, שומנים טובים יכולים לתרום לעור שלכם ולשוות לו מראה צעיר ורענן. בנוסף, שומנים בריאים מכילים סיבים שמסייעים בהקלה על דלקת. כפית של זרעי פשתן בכל יום, בסלט או ביוגורט יכולה לתרום לכמות השומנים הבריאים הנצרכת. 




8. פולים

בין אם שעועית, פולי סויה או פול, הוספת סוגי פולים שונים לתפריט היומי יכולה לתרום לבריאות הפיזית והמנטלית. פולים מכילים כמות גדולה יחסית של חומצת שומן אומגה 3 שיכולה לתרום למצב הרוח. 



9. מזונות מועשרים באומגה 3

קיימים מזונות שונים המועשרים באומגה 3 והופכים אף בריאים יותר. תוכלו למצוא חלב, ביצים, חטיפי בריאות ואפילו לחם המועשרים בחומצת השומן הבריאה. בדקו את רשימת המרכיבים על האריזה כדי לוודא אילו מוצרים מכילים כמות גדולה יותר של אומגה 3. 





פורום דיאטה ללא דיאטה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • סיפור אישי ירידה של 35 ק"ג
  • דן
  • 23/05/2018 12:29
  • שלום רב , אני לא תזונאי ולא דיאטן ולא מאמן כושר אבל למדתי ויישמתי (בעיקר מהאינטרנט ומקריאת הרבה מחקרים) איך לקיים אורח חיים בריא ולהיות מאוזן . אני מעוניין להרצות ולספר את סיפורי כדי לתרום לקהילה ואולי זה יעזור למשהו .אשמח לדעת אם יש קבוצה גדולה שאני יכול להרצות בה ללא תמורה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • סוכר
  • גאולה
  • 10/09/2015 15:06
  • גמילה מסוכר
  • ליאת שפר בן יעקב
  • 10/09/2015 15:16
  • גאולה שלום יש הרבה טרנדים סביב נושא האוכל. ואחד הטרנדים הוא "גמילה מסוכר". סוכרים הם למעשה פחמימות שנותנות אנרגיה לגוף. אני לא ממליצה להמנע מפחמימות או לבחור בדיאטה שאינה כוללת פחמימות. אפשר להחליף את סוגי הפחמימות שאת צורכת ולעשות בחירות בריאות יותר כמו דגנים מלאים ופירות. בנוסף, לפעמים הצורך בסוכר נובע מחוסר בחלבונים. האם את צורכת מספיק חלבונים בתזונה שלך? אם את מרגישה שאת לא שולטת בצריכת הסוכר שלך, יתכן שהדבר קשור גם להיבטים רגשיים הקשורים לאכילה. במקרה כזה, אני ממליצה במשך שבוע לבדוק מתי את אוכלת סוכרים בעיקר, ומה מוביל אותך לאכול אותם – שעמום, רעב, עצב, כעס, מתח וכו'. הדרך להגמל מסוכר באמת קשורה לטיפול עמוק יותר לסיבה שבגללה מלכתחילה את צורכת כמויות גדולות של סוכר. ליאת

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • המסת שומן בקור
  • לא פולשני
  • 21/03/2018 10:31
  • סוכר
  • יועץ למתקשים לרדת במשקל.
  • 17/03/2018 09:22
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל