עמוד הבית > פורומים > דיכאון וחרדה

פורום דיכאון וחרדה

גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים
הודעה
מחבר
תאריך / שעה
לחוצה מכדורים ירדן 11/10/2011 09:49
  • ד"ר אירנה שלום, בעקבות התקפי חרדה הנובעים ממחלה ומות אבי, כשנתיים הייתי מטופלת בציפרלקס שעזר לי מאוד, הפסקתי את הטיפול, אך לצערי חזרו החרדות וכשחזרתי אל הכדור תופעת הלוואי הייתה קשה מאוד- אי שקט בלתי נסבל עד כדי אקטיזיה, הוחלט להעביר אותי לפרוזק שגרם גם הוא לאי שקט בלתי נסבל. לאחר מכן הועברתי לרמרון, אך לא הצלחתי לתפקד עימו, הייתי מאוד חלשה ועייפה והיו לי רעידות קשות. עברתי לפסיכיאטר אחר, שעזר לי מאוד והוריד אותי באיטיות מהרמרון. ניסינו לוסטרל, אך תופעות הלוואי היו לא נעימות. לאחר התלבטות הוחלט על אפקסור XR, התחלתי למשך שבועיים על חצי כדור של 75, ואתמול עליתי לשלם בהמלצת הרופא. אני נעזרת במקביל בקלונקס 0.5 בעיקר ליקיצה מוקדמת ממנה אני סובלת מאז הבלאגן מהכדורים. אני מאוד חוששת, הפסיכיאטר שלי כרגע בחו"ל ויחזור עוד 3 שבועות, אני מאוד מפחדת שיווצר לי שוב אי שקט חזק מהכדור ולא אדע מה לעשות. אשמח לתשובתך.כמו כן, האם יש "פסיכיאטר חירום" שיכול לעזור לי בחג אם דבר כזה יקרה? תודה רבה, יום טוב

  • + הוסף תגובה
לחוצה מכדורים דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 12/10/2011 08:54
  • שלום ירדן, גם המינון של 75 מ"ג של אפקסור הוא מינון נמוך וסבירות לתופעות לוואי איתו היא נמוכה. כמו כן, תוספת קלונקס עשויה לעזור למנוע את התופעות. בדומה לבעיות רפואיות דחופות אחרות, גם בפסיכיאטריה במקרה חירום פונים למיון.

  • + הוסף תגובה
לחץ בעבודה גדי 10/10/2011 14:25
  • אני בן 45, לאחרונה, בגלל לחץ בעבודה הלכתי לפסיכיאטר והוא אבחן אצלי דיכאון. הפסיכיאטר המליץ על הטיפול תרופתי, אך גם אמר שזה לא הכרחי, וניתן לצאת מהמצב גם בכוחות עצמי. אני מתלבט, מה כדאי לעשות? תודה

  • + הוסף תגובה
לחץ בעבודה דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 12/10/2011 08:45
  • שלום גדי, דיכאון, גם ללא טיפול תרופתי, עשוי לחלוף אחרי זמן מסוים, לפעמים מדובר במספר שבועות ולפעמים בחודשים ואף שנה. בנוסף לטיפול התרופתי ניתן להתגבר על דיכאון גם באמצעות טיפול פסיכולוגי. הטיפול התרופתי משפיע תוך מספר שבועות וזהו היתרון שלו. לעומתו, הטיפול הפסיכולוגי מאפשר לאדם להבין את הסיבות העמוקות יותר להתפתחות הדיכאון, להתמודד איתן וכך למנוע מצבים דומים בעתיד. במקרה של טיפול פסיכולוגי מדובר בתהליך ארוך יותר. הבחירה בטיפול תלויה באופי של האדם ובצרכים שלו. כדאי שתשאל את עצמך, עד כמה דחוף לך לצאת מהמצב ולחזור לתפקוד? האם מעניינות אותך הסיבות שגרמו למצב ויש לך זמן ורצון לנסות ולהעמיק את התובנה.

  • + הוסף תגובה
כאב ללא סיבה יערה 09/10/2011 11:06
  • שבוע טוב, אני בת 31 ומזה תקופה ארוכה אני סובלת מכאבים בכל הגוף, הרופא בדק אותי, עשה לי בירור מקיף ביותר ועדיין לא מצא סיבה לכאבים. האם זה נפשי? אף פעם לא סבלתי ממחלה נפשית וגם במשפחה אין אף אדם שסבל מחרדות. איך זה יכול להיות? תודה רבה

  • + הוסף תגובה
כאב ללא סיבה דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 09/10/2011 19:58
  • יערה שלום, תסמינים גופניים שלא מוצאים להם הסבר, יכולים להעיד על מצוקה נפשית. לפעמים, הדרך של הנפש לתקשר את המצוקה היא באמצעות הגוף. חשוב להדגיש כי לא מדובר בהמצאת הכאב אלא בכאב אמיתי שמקורו במערכת עצבית שמושפעת מהמצב הנפשי. במקרים אלו, טיפול במצוקה הנפשית עשוי לשפר את המצב ולעזור לכאב לעבור.

  • + הוסף תגובה
אורך הטיפול בדיכאון לימור 09/10/2011 10:57
  • ד"ר ספקטור שלום כמה זמן צריך לקחת טיפול נגד דיכאון, האם זה לכל החיים או מותר להפסיק בשלב מסוים? תודה!

  • + הוסף תגובה
אורך הטיפול בדיכאון דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 09/10/2011 19:56
  • שלום לימור, במידה ומדובר באפיזודה ראשונה של דיכאון, מומלץ להמשיך עם הטיפול כחצי שנה עד שנה ולשקול הפסקתו במידה ובמהלך תקופה זו לא חזרו תסמיני דיכאון. לעומת זאת, במידה ומדובר באפיזודות חוזרות של דיכאון, מומלץ להמשיך עם הטיפול תקופה של מספר שנים, בדרך כלל בין 3 ל-5, כאשר יש לשקול הפסקת הטיפול רק במידה ובמהלך תקופה של שנה אחרונה, לא היו תסמינים של דיכאון.

  • + הוסף תגובה
תופעות לוואי קשות מציפרמיל אמיר 05/10/2011 21:27
  • שלום רב, אני בן 32. ברקע טיפול של עשר שנים עם פאבוקסיל 200 מ"ג ביום כנגד דכאון. נטלתי את התרופה בערב. התרופה השפיעה עלי טוב לאורך השנים. לפני 5 שבועות, התחילו אצלי התקפי חרדה. הפסיכיאטר הציע לעשות החלפה מהירה לציפראמיל 30 מ"ג ביום. ההחלפה בוצעה כך: ביום 1 - הורדת פאבוקסיל ל-100 מ"ג. ימים 2-6- נטילת 20 מ"ג ציפרמיל (ללא פאבוקסיל) בערב. בתקופה זו חוויתי תופעות לוואי קשות של כאבי ראש, הרגשה של "לחץ במוח", ורעידות. כנ"ל חרדות רבות, כמו לפני החלפת התרופה. כמות החרדות גם ירדה. ימים 7-19- נטילת 30 מ"ג ציפרמיל בערב. בתקופה זו תופעות הלוואי פחתו, אך התרופה עוררה אותי והרגשתי כאבי רגליים בכל פעם שהייתי הולך לישון. עברתי את התקופה עם חצי כדור לוריוון לפני השינה כל ערב. הבנתי שניתן לעבור עם התרופה לבוקר וכך עשיתי עם התקופה הבאה. ימים 20-27- נטילת 30 מ"ג ציפרמיל בבוקר. מהיום השני בערך חזרו כל תופעות הלוואי כפי שהיו בימים 2-6 ואף יותר. אני מרגיש "לחץ במוח", קושי בהליכה, תשישות וחולשה וזה מאוד פוגע ביכולתי לעבוד. וזה כבר היום השמיני מאז שעברתי לבוקר. לעומת זאת בלילות אני ידן כבר בלי עזרת לוריוון. כמות החרדות בהחלט פחתה בהשוואה למה שהיה קודם, לכן אני מאמין שהתרופה כן עובדת. הפסיכיאטר שלי לא זמין לי לצערי ואני די בדילמה מה לעשות האם זה הגיוני לחוות כאלה תופעות לוואי קשות ביום ה-27 של התרופה? האם זו היתה טעות לעבור בבוקר? האם במקרה כזה צריך להחליף את התרופה? תודה רבה!

  • + הוסף תגובה
תופעות לוואי דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 06/10/2011 20:04
  • שלום אמיר, תקופת החלפת התרופות יכולה להיות בעייתי מבחינת תופעות לוואי, מצד אחד - עלולות להופיע תופעות לוואי הקשורות להתחלת הטיפול ומהצד השני - תופעות הקשורות להפסקת התרופה הישנה. בכל מקרה, עדיין מוקדם לקבוע שהתרופה החדשה אינה יעילה. יש להיעזר בסבלנות, סביר להניח שתוך שבוע שבועיים הקרובים תרגיש הטבה במצב.

  • + הוסף תגובה
פרידה מחבר ד.ג 04/10/2011 23:50
  • אני בת 24, נפרדתי מחבר לפני 3 ימים, מאז אני לא מפסיקה לבכות וקשה לי להירדם? האם אני צריכה לפנות לפסיכיאטר ולקבל טיפול תרופתי?

  • + הוסף תגובה
פרידה מחבר דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 05/10/2011 21:13
  • שלום, בשלב זה, התגובה שלך היא ככל הנראה התגובה הטבעית לפרידה ולא מעידה על מצב חולני. סביר להניח, שתוך תקופה קצרה יחסית מצבך ישתפר, תתחילי לראות את הדברים באופן ימאוזן יותר, תפסיקי לבכות ותוכלי להירדם בלילה. יחד עם זאת, במידה ותוך שבוע – שבועיים מצבך לא ישתפר ותפקודך יתחיל להיפגע, כדאי יהיה לפנות להערכה ויעוץ של איש מקצוע.

  • + הוסף תגובה
התקף חרדה אבי 04/10/2011 23:52
  • אני בן 35 ואבחנו אצלי התקפי חרדה. האם זה מסוכן? כשאני נכנס להתקף אני מרגיש דופק מואץ, קשה לי לנשום, כאילו אני נחנק והלב הולך להתפוצץ? האם זה יכול לגרום להתקף לב או לנזק בריאותי כלשהו?

  • + הוסף תגובה
התקף חרדה דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 05/10/2011 21:05
  • שלום אבי, תסמיני חרדה שהם דופק מואץ וקשיי נשימה אינם מסוכנים ולא מביאים למחלות. מדובר במנגנון טבעי של הגוף שמטרתו להכין את הגוף לתגובה במקרים של סכנה (כשיש צורך להגיב בבריחה מהירה או התקפה). הדופק המואץ עוזר להזרים דם למוח ולשרירים, הנשימות המהירות מעשירות את הגוף בחמצן. במקרה של התקף חרדה, המנגנון הטבעי מופעל לשווא, כמו הזעקה ברכב שהופעלה כתוצאה מקפיצת חתול.

  • + הוסף תגובה
לוסטרל לטיפול בדיכאון רוני 02/10/2011 18:46
  • התחלתי טיפול בנוגד דיכאון (לוסטרל) לפני 4 ימים ואני מרגיש הרעה במצבי : חולשה, דפיקות לב, עייפות. מה עלי לעשות, האם כדאי להפסיק את התרופה ולעבור לתרופה אחרת?

  • + הוסף תגובה
טיפול בדיכאון דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 03/10/2011 19:00
  • שלום רוני, לוסטרל היא תרופה נוגדת דיכאון וחרדה יעילה מאוד. יחד עם זאת, השפעתה מתחילה רק כעובר 3-4 שבועות מתחילת הטיפול, כאשר בשבוע ראשון, צפויות להופיע תופעות הלוואי, התופעות שככל הנראה אתה חווה כעת. התופעות עשויות לחלוף תוך תקופה קצרה (החל ממספר ימים ועד שבוע), הן לא מסוכנות ולא מעידות על חוסר יעילות התרופה.

  • + הוסף תגובה
דיכאון בגיל מבוגר אדית 03/10/2011 10:42
  • אבא שלי בן 82, עד לאחרונה אדם פעיל ועצמאי, בחודשים האחרונים הפסיק לצאת מהבית, ירד במשקל, ממעט לדבר איתי ועם בני המשפחה אחרים. רופא משפחה בדק אותו ואמר שהוא בסדר, אין לו מחלה גופנית וכנראה מדובר בדיכאון. האם דיכאון בגיל המבוגר הוא טבעי? האם אפשר לעזור לאבא?

  • + הוסף תגובה
דיכאון בגיל המבוגר דר' אירנה ספקטור סרבנוגור 03/10/2011 18:59
  • שלום אדית, דיכאון בגיל המבוגר זוהי תופעה מוכרת, אך לא מדובר ב"תופעה טבעית". בעבר מקובל היה לחשוב כי לאדם המבוגר יש סיבות "מוצדקות" להיות מדוכא: המצב הבריאותי המתדרדר, אובדן חברים וקרובי משפחה, ירידת כוחות ואובדן יכולות. כיום, אנו יודעים שכמו בכל גיל, גם בגיל המבוגר, הדיכאון הוא מחלה שניתן לטפל בה וע"י כך לשפר באופן משמעותי את איכות החיים ולמנוע סבל מיותר.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!