דלג לתוכן
חולשה ועייפות אצל בחור צעיר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני חייל משוחרר בן 22. אני סובל זה כשנה מחולשה כללית בכל הגוף, קשיים בדרכי הנשימה, גלי חום בכל הגוף בלתי נפסקים ועייפות כללית. זה מונע ממני לעשות הרבה דברים במשך היום. עשו לי בדיקות של מחלת הנשיקה לפני שנה ונמצאו נוגדנים. מה יכולה להיות הסיבה לכל הדברים שאני מרגיש?

תשובה:
חולשה כללית ועייפות כרונית הן תופעות היכולות לפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים. ישנה אבחנה מבדלת רחבה לגבי הסיבות שיכולות להוביל למצב של עייפות כרונית. כמה מן הסיבות האפשריות האלה הן מצב של דיכאון או חרדה, תופעת לוואי של מגוון תרופות, הפרעות אנדוקריניות (הורמונליות) כגון סוכרת, תת-פעילות של בלוטת התריס, ממאירויות, זיהומים כגון CMV, EBV, HIV, שחפת, הפרעות בלב ועוד. ציינת כי נבדקת למחלת הנשיקה ונמצאו נוגדנים חיוביים, אולם לא ציינת אילו נוגדנים. וירוסים הגורמים למחלת הנשיקה הם EBV ו- CMV. אלה וירוסים שכיחים, מרבית האוכלוסיה נחשפת להם בגיל צעיר ולא תמיד מתפתחים סימפטומים של מחלת הנשיקה, ולכן אצל מרבית האוכלוסייה יש נוגדנים חיוביים לווירוסים אלה, אולם אין זה אומר שהם חולים במחלה שגורם הווירוס. יתכן שהנוגדנים שנמצאו אצלך רק מלמדים שנחשפת לווירוס בעבר, ולא שישנו זיהום כעת. לאור גילך הצעיר, הייתי ממליצה לפנות לרופא המשפחה על מנת לעבור בירור נרחב כדי לנסות למצוא את הסיבה לסימפטומים שאותם אתה חווה. הבירור צריך לכלול בדיקות דם ושתן, בדיקות סרולוגיות לווירוסים, והערכה לשם שלילת מצבים כגון דיכאון וחרדה. בהצלחה ד"ר שרון בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו