שאלה - עליות וירידות במצב הרוח עם נטילת פרוזק

השאלה:
האם טבעי לחוש עליות וירידות במצבי הרוח בשבוע הרביעי לנטילת פרוזק (על רקע חרדות ודיכאון)? רגע הדברים נראים ורודים, ורגע ישנה תחושה של חוסר טעם, למרות שישנו שיפור מדהים, וגם בשבועות הקודמים המצב היה כך, בעיקר פחות שחור ופחות ורוד. כמה זמן זה יימשך כך?




תשובה:


התופעה שאת מתארת מאד אופיינית לשלב הראשון של השיפור בדיכאון בעקבות נטילת טיפול. השיפור מתאפיין בכך שפתאום מתחילים להיות רגעים ללא התחושות של הדיכאון. בהתחלה, אלה רגעים, אחר כך שעות, ואחר כך ימים, ובהמשך, רוב הזמן הוא בהרגשה נורמלית, ויש רק שעות או רגעים של דיכאון, עד שהדיכאון חולף לחלוטין. התהליך של מצבי הרוח המתחלפים אורך כחודש ימים ולפעמים גם קצת יותר. היי סבלנית ואל תתייאשי!

דווקא הסימנים הגופניים של הדיכאון בדרך כלל מגיבים בצורה יותר עקבית לטיפול התרופתי. אולי תשימי לב לשיפור בדפוסי השינה והתיאבון יחסית לתקופה של שיא הדיכאון. מי שסבל מעצירות או מהפרעות מעיים אחרות בתקופת שיא הדיכאון, בדרך כלל מתחיל לחוש שיפור בזה לאחר 4-3 שבועות של טיפול תרופתי. לפעמים גם מרגישים פחות עייפות וחזרה לרמת האנרגיה שהיית רגילה אליה בדרך כלל.

תרגישי טוב!

ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ