שאלה - CNV - התפתחות כלי דם לא רצויים בעין

השאלה:
אבי בן 88. הוא עבר בדיקת עיניים ואלה התוצאות: ב-fa בעין ימין - עכירות במדיה, יש לראות דלף תתפובאלי, יתכן cnv. בבדיקת oct בעין ימין - איבוד של קונטור, פוביאה עם גורדור של rpe ו- ped, שינויים ציסטיים בין שכבות הרשתית, ייתכן cnv. נשלח לטיפול בהז




תשובה:


עכירות במדיה יכולה לנבוע מכמה מקורות בעין. אם אביך לא עבר ניתוח קטרקט, סביר כי מדובר בעכירות של העדשה שמקשה על ראיית הרשתית כהלכה.

CNV משמעותו התפתחות כלי דם לא רצויים משכבת הדמית (כורואיד), העוברים את שכבת ה- RPE, אפיתל הרשתית הפיגמנטרי, לכיוון שכבות הרשתית. אם ה- CNV ממוקם באזור מרכז הראיה, עלולה להיגרם הפרעה משמעותית בראיה. CNV יכול להיגרם בכמה מחלות עיניים: מיופי, כתוצאה מ- AMD, ממקור דלקתי/אובאיטי, אידיופאתי, או אחר. אחד הטיפולים המומלצים הוא הזרקות תוך-זגוגיתיות (כלומר לתוך העין) של חומר מסוג anti VEGF שמונע התפתחות כלי דם חדשים. ההתוויה הכלולה כיום בסל הבריאות היא עבור מקרים שמקורם ב- AMD.

בתוארות בספרות הרפואית כמה תופעות לוואי או סיבוכים הקשורים עם הזרקות anti VEGF לתוך העין, כגון הגברת האיסכמיה ואף זיהום תוך-עיני (אנדופתאלמיטיס), אולם שיעור הסיבוכים האלה נמוך. לא ידוע לי על קשר בין תופעות הלוואי לבין גיל (AMD היא מחלה של הגיל המבוגר, כך שעיקר האוכלוסיה שמטופלת בזריקות היא אוכלוסיה מבוגרת).

בברכה,

ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ניר נתנזון ד"ר ניר נתנזון
מיפוי שומות- גילוי מוקדם של סרטן העור קרא עוד
ד"ר גבריאל גרינברג ד"ר גבריאל גרינברג
מנהל יחידת צינטורי לב בבי"ח השרון . קרדיולוג... קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ