שאלה - שיפור הכושר האירובי

השאלה:
אני בן 58 וצועד כל יום כ-40 דקות בדופק של כ-115. לאיזה דופק צריך לשאוף כדי לשפר כושר לב-ריאה, שריפת קלוריות וכו'? אם דופק המטרה הוא כ-135 או 139, כמה זמן צריך לצעוד בקצב שישמור דופק זה להשגת מטרות אלה?


תשובה:


אתה צריך ללכת בדופק של 140-130 כדי לשפר את הכושר האירובי, 10 דקות ראשונות בדופק של 115, ואז לעלות לדופק של 140-130 למשך חצי שעה נוספת. אפשר לעלות למספר דקות בכל פעם לדופק 150 ולרדת חזרה ל-130 וכך לשפר את הסיבולת. עם הזמן, תרגיש שאתה צריך להגביר יותר את הקצב כדי להגיע לדופק המטרה.

בהצלחה

יפה וולנסקי - מאמנת כושר אישית וקבוצות.
מתמחה באימונים על טרמפולינה, נשים אחרי לידה, ילדים עם בעיות השמנה ואנשים עם מגבלות פיזיות קלות.
דואר אלקטרוני: vyaffa@walla.co.il, סלולר: 050-8355085





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!