דלג לתוכן
המשמעות של ערך גבוה מאוד של CPK
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 16 וחצי... עשיתי בדיקת דם לאחרונה וערך cpk שלי היה ברמה ממש גבוהה - בסביבות ה30 אלף!! אני לא עוסק בספורט הרבה זמן ושלושה ימים לפני הבדיקת דם עבדתי במכון כושר. עשיתי בדיקות נוספות לאחר יומים עקב בקשת הרופא, והערך עמד על 10 אלף. יש לציין שבעבר היה לי יחסית גבוה בסביבות ה- 500 עקב נטילת רואקוטן. עוד דבר שיש לצין הוא שיש לי איזושהי בעיה במבנה הלב, ששני העורקים יוצאים מאותו מקום (rld יוצא מ- sed, משהו כזה, לא יודע ממש איך לומר זאת). אני תוהה מה זה אומר ואשמח אם תוכלו לעזור לי ולדעת אם בימים הקרובים עלי לא לעסוק בספורט, גם כגון ריקוד במסיבה.

תשובה:
רמת CPK גבוהה מעידה על פגיעה שרירית. הערך שציינת מאוד גבוה, ויש לשלול מצב של פירוק שריר מסיבי שנקרא רבדומיוליזיס. מאמץ גופני קיצוני הוא אחד הגורמים לכך. יש לבדוק רמת מיוגלובין בשתן, וכן לבצע בדיקת לתפקוד כלייתי. מה שמעודד הוא שהערך במגמת ירידה ויש להמשיך במעקב עד חזרת ערך CPK לתחום הנורמה. עד אז מומלץ לא לעסוק בפעילויות אשר דורשות מאמץ גופני ניכר. לא אמורה להיות בעיה בריקוד במסיבה. תלוי גם איך אתה מרגיש מבחינה גופנית. ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו