אחרי החג כבר כאן: כך תרדו במשקל - בלי דיאטה

פסח עבר והחלטתם ש"מהיום דיאטה"? רגע לפני שאתם שוב מתחייבים לתפריט שמבטיח להפוך אתכם לרזים וחטובים – דיאטנית מסבירה על מה כדאי לשים דגש

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/04/2015

פסח עבר והחלטתם ש"מהיום דיאטה"? רגע לפני שאתם שוב מתחייבים לתפריט שמבטיח להפוך אתכם לרזים וחטובים – דיאטנית מסבירה על מה כדאי לשים דגש


פסח מאחורינו, הקיץ לפנינו - וכולנו נכנסים לטרפת של ירידה במשקל. הבעיה היא שמעצם הגדרתה הדיאטה היא תהליך שיש לו התחלה וסוף, ולכן כמו כל תהליך זמני שהוא נגמר - אנחנו חוזרים למשקל ההתחלתי. 


כיצד תוכלו לשבור את מעגל התסכול ולצאת לדרך חדשה, שתוביל למשקל נמוך לאורך זמן? 


קראו עוד: 3 כללים לארוחת בוקר שיעזרו לכם לרדת במשקל


1. הפסיקו להישקל

ללא ספק כשאנו עוברים תהליך של בריאות אנו מצפים לשינוי גם במשקל, אך הדרך הנכונה ביותר להשיג זאת היא על ידי התמקדות באכילה בריאה ואיכותית בלבד. התעסקות יתר בנושא משקלכם (כמו שקילה יומיומית, למשל) תגרום לכם לאכול אחרת, תעלה את הסיכון להתקף זלילה (עקב היתקעות במשקל)  ותוריד לכם את המוטיבציה להמשיך בתהליך. מעקב אחר משקלכם יכול להתבצע, בליווי איש מקצוע או אם אתם לבד בתהליך, אחת לשבוע או אפילו חודש, ולא כל יום או פעמיים ביום.


2. שנו גישה

המושג "אני בדיאטה" מיד מעלה בנו אסוציאציה של תהליך זמני, "זבנג וגמרנו", וזו הסיבה לכך שכל כך הרבה אנשים נכשלים כל הזמן. חשוב להבין שעל מנת לייצר תהליך של בריאות, ניהול סדר יום ושמירה על המשקל לאורך זמן יש להתחייב לתהליך, לשנות תפיסה, להתחייב "לכל החיים".


3. למדו לאכול בצורה אינטואיטיבית

אכילה אינטואיטיבית מושתתת על סימני רעב ושובע אישיים שיש לכל אחד מאתנו ומאפשרת בחירה גמישה יותר של מרכיבי המזון בכל מצב (בשגרת יום יום, בחופשה במלון וכו'). כך גם אוכלים כמויות מזון בהתאם ליכולת שלנו ולא משמינים, וגם שומרים על ההנאה מאכילת המזון.


4. דאגו לזמינות המזון 

כמו כל מחויבות שיש לנו בחיים, על מנת שהתהליך יצליח אנו זקוקים למזון בריא ואיכותי שיהיה נגיש לנו לאורך כל שעות היום, במיוחד בשעות העבודה. במידה ואנחנו לא דואגים למזון זמין, אנו עלולים לבחור במזון עתיר שומן וקלוריות, והדרך לאכילת יתר, תחושת אשמה ונפילה מהתהליך - מאוד קצרה. 


דיאטה. תמיד חוזרים למשקל הקודם

דיאטה? נדונה לכישלון


5. התאמה אישית 

אין תפריט אחד שווה לכולם. לכל אחד מאתנו סדר יום שונה, משקל גוף שונה, רמת פעילות שונה ועוד, ולכן חשוב להבין שאי אפשר להכניס את כולנו למודל של שלוש ארוחות, שש ארוחות קטנות ועוד. לכל אחד יש את התכנית האישית שמתאימה לו.


6. הפסיקו להתעסק עם האוכל 

אכלתם בבית? במסעדה? המשיכו הלאה. מחשבות של "מה אכלתי" ו"כמה אכלתי" לא יקדמו אתכם בתהליך. מחשבות טורדניות שכאלו עשויות אפילו להעלות סיכון לאכילת יתר, בשל תחושת אשמה. התייחסו לאכילה כמו לכל פעולה שגרתית אחרת שאתם עושים במהלך היום. ברגע שפעולת האכילה תהיה "ניטרלית" ככל האפשר, תסגלו אכילה בריאה ונקייה משיפוט עצמי ותחושות שליליות.


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


7. ותרו על התירוצים 

החליטו שאתם לא נכנעים לאף תירוץ ומעלים את ניהול יום האכילה שלכם לעדיפות גבוהה בסולם המטלות שלכם. 


8. מחר יום חדש

זכרו שכל יום הוא יום חדש, וגם אם אתמול לא ממש הקפדתם על התזונה - יש לכם הזדמנות לעשות זאת היום.

  

9. התקדמות - לא שלמות

בתהליך הירידה במשקל חשוב שתזכרו שאתם צריכים להשיג התקדמות - לא שלמות. התהליך לוקח זמן וכל קילו שיורד מקדם אתכם לקראת המטרה. גם אם המשקל נעצר זכרו שזו רק מדרגה, ואם תמשיכו בדרך תעברו אותה.


10. אהבו את עצמכם

כשאתם פוגשים את עצמכם בסוף היום מול המראה, הסתכלו על עצמכם במבט מקבל ואוהב. אם אתם רואים משהו שאתם רוצים לשנות, התחייבו והציבו מטרות קצרות טווח וברות השגה, ובכל פעם שתשיגו אותן - תמשיכו הלאה.


הכותבת היא דיאטנית ספורט ויועצת של יינות ביתן



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!