לא רק חוויה טרופית: 10 סיבות בריאותיות לאכול מנגו

הוא עוזר לדיאטה, מחזק את מערכת החיסון ואף עשוי למתן את השלכותיה של מחלת הסוכרת. נראה כי הפרי הקיצי בעל המראה הייחודי הוא לא רק תאווה לעיניים ולחיך, אלא גם מלא ביתרונות בריאותיים. כל הסיבות שיגרמו לכם לקטוף את המנגו ממדפי הסופרים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 18/06/2017


למרות שתנאי האקלים אינם אידאלים, כבר מספר שנים שישראל מסתמנת כמעצמת גידול למנגו. מסתבר, שהפרי הטרופי הוא אינו רק טעים, מתוק ובעל מראה ייחודי, אלא מלא ביתרונות בריאותיים ואף עשוי לסייע במניעת מחלות ממאירות שונות ובשיפור היכולת הקוגניטיבית. אספנו עבורכם 10 יתרונות בריאותיים שיגרמו לכם לשלב את הפרי הכתמתם בתפריט.



1. עוזר לדיאטה

למרות שהמנגו נתפס לרוב כקינוח קיצי מרענן, הוא ידידותי במיוחד לדיאטה. במנה אחת של מנגו יש 100 קלוריות ושלושה גרמים של סיבים תזונתיים, דבר העוזר להרגשת שובע מהירה עם פחות קלוריות. 80% מהמשקל של המנגו הוא מים, ומחקר מאוניברסיטת פן סטייט הוכיח כי אכילת מזונות  הכוללים אחוז מים גבוה עוזרים לשמור על תחושת שובע לאורך זמן. אחד מהמחקרים מצא שאכילת פרי לפני הארוחה מפחית את הקלוריות הנצרכות בארוחה בכ- 15%.



2. מכיל כמות רבה של ויטמינים ומינרלים

המנגו מכיל מעל 20 ויטמינים ומינרלים, דבר ההופך אותו לפרי יעיל במיוחד. מנה אחת של מנגו מספקת את הכמות המומלצת של ויטמין C, עוזרת לחזק את מערכת החיסון ושומרת על שיניים וחניכיים בריאות




קראו עוד: לא רק בגלל הצבע: 6 סיבות בריאותיות במיוחד לאכול סלק




3. מרפא דלקות 

המנגו מכילים מספר חומרים, כולל ויטמין C ובטא קרוטן הידועים כאנטי-דלקתיים. מחקר שפורסם לאחרונה מצא כי המנגו הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מסרטנות. 



4. מחזק את מערכת החיסון

המנגו מכיל רמות גבוהות של ויטמין C, ויטמין A וכ- 25 סוגים שונים של קרוטנואידים, דבר העוזר לשמור על מערכת חיסונית בריאה. 



5. עוזר לטפל בסוכרת

עלי המנגו עוזרים לאזן את רמות האינסולין בדם. מכיוון שלמנגו יש אינדקס גליקמי נמוך יחסית (41-60) סוכרתיים יכולים לצרוך ממנו ללא בעיה בהתאם להמלצת הרופא המטפל. 






6. מסייע לטיפוח העור

צריכת מנגו פותחת את הנקבוביות הסתומות בעור וכך מונעת הצטברות של שומן ולכלוך וכתוצאה גם פצעים. אם אתם מעוניינים בעור רענן, אכלו מנגו באופן קבוע או השתמשו בפרי הטרופי כמסכת פנים טבעית.



7.  בולם התפתחות של סרטן

מחקר שנערך באוניברסיטת טקסס מצא כי הפוליפונולים הקיימים בפרי הכתמתם מסייעים בבלימת ואף חיסול תאים סרטן המעי, השד, הריאות, לויקמיה והערמונית. 



8. תורם לראייה

כאמור, המנגו מכיל כמות גדולה של ויטמין A  אשר מסייע בשיפור חדות הראייה ואף מונע עיוורון לילה. 




קראו עוד: 5 עובדות בריאותיות על ברוקולי




9. שומר על כולסטרול נמוך

המנגו אינו רק פרי סיבי ושעיר במראהו, אלא מכיל גם סיבים רבים המסייעים לעיכול, חלק גדול מהם מסייעים בשמירה על רמת כולסטרול נמוכה בגוף. 



10. מסייע לפעילות המוח

המנגו מכיל ויטמין B6  אשר תורם ואף ממריץ את הפעילות הקוגניטיבית. מחקרים שונים אף הראו כי הירידה בתפקוד הנוירולוגי בקרב מבוגרים קשורה לירידה בכמות של וויטמין זה.



פורומים, צמחי מרפא

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סידן ליהי 12/12/2019 14:24
  • האם מומלץ לקחת סידן ציטראט אחרי ארוחה חלבית? או שעדיף לחקות. תודה

  • + הוסף תגובה
סידן ד"ר אורנה לוין 15/12/2019 09:07
כורכומין לורה 12/12/2019 10:43
  • לקחתי כמה ימים קורקומין מרוכז בצורת ג'ל וראיתי שלחץ הדם עלה. האם כורכומין כן יכול להעלות לחץ דם?

  • + הוסף תגובה
כורכומין ולחץ דם ד"ר אורנה לוין 15/12/2019 09:06
שאלה לגבי תגובות לרעל ד 11/12/2019 21:49
  • שאלה מדעית -האם אדם יכול לקחת רעל והמוות מהרעל יכול לקרות לאחר שנים?ולא בפתאומיות ?

  • + הוסף תגובה
תגובה לרעל ד"ר אורנה לוין 15/12/2019 09:04

הצטרפו לאינדקס הרופאים!