במיוחד לקיץ : 10 דרכים לשתות יותר מים

הם מרעננים מרווים ומסייעים לכלל איברי הגוף אך לרוב בשגרת החיים העמוסה אנו ממעטים בשתיית מים ושוכחים מהפעולה הפשוטה. במיוחד לימים החמים: 10 טיפים שיעזרו לכם לשתות יותר

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 17/08/2017


אנו משתמשים בהם כדי להתרענן ולהתנקות וזקוקים להם כדי שהגוף שלנו ימשיך לתפקד כראוי: לא סתם המים נקראים נוזל החיים. האיברים הפנימיים השרירים והמפרקים חייבים לצרוך אותם כדי להמשיך ולתפקד כראוי. המים מסייעים למערכת החיסונית להילחם בחיידקים ופולשים, תורמים למראה עור חיוני ומקררים את הטמפרטורה של הגוף. שתיית מים יכולה להפחית את הסיכויים לאבנים בכליות ואף לסייע בירידה במשקל. ההמלצה הרשמית לכמות הצריכה היומית היא כ-2.5 ליטר לנשים וכ-3.5 ליטר לגברים, אך למרות היתרונות הבריאותיים, רבים מאתנו שוכחים לשלב את השתייה בשגרה היומית: אספנו עבורכם 10 טיפים שיסייעו לכם לשתות את כמות המים הנדרשת בכל יום.



1. אכלו את המים להם אתם זקוקים

אתם יכולים ורוב הסיכויים שאתם צורכים את המים מהמזון אפילו בלי שתשימו לב: כ-20% מכמות צריכת המים היומית מסופקת באמצעות מזונות. המים המגיעים ממאכלים שונים מחלחלים אל הגוף לאט יותר ומספקים לו מרכיבים תזונתיים נוספים. פירות וירקות כמו אבטיחים, קישואים, עגבניות או מלפפונים מכילים כמות גדולה של מים ועל כן מומלצים במיוחד. 




קראו עוד: לגזור ולשמור: אלה הם 7 המזונות שכדאי לכם להוציא מהמקרר




2. גם בקיץ בחרו במרקים לארוחת הצהריים

המרקים עשויים ברובם מנוזלים ועל כן יכולים להוות חלק מרכזי בצריכת הנוזלים היומית. הוסיפו למרקים מוצרים עתירי חלבון כמו בשר אדום, ירקות או קטניות. גם בעונה החמה, מרקים יכולים להיות חלופה נהדרת לשתיית מים: נסו מתכונים של מרקים קרים שיספקו את כמות המים הנדרשת ויהיו מנה מרעננת ביום חם.



3. הוסיפו למים איזה טוויסט

אתם יכולים לסחוט לתוכם לימון וכך להפוך את כוס המים לאטרקטיבית יותר. הלימון לא רק יוסיף עניין אלא גם יסייע לבריאות: פרי ההדר מלא באנטי אוקסידנטים ואשלגן ששומרים על בריאות התאים וחומצה ציטרית שמסייעת בתהליך העיכול ובמניעת אבנים בכליות.





4. הפכו אותם לתוססים

אם יש לכם חשק למשקה קל, מוגז וגם בריא בחרו בסודה המשקה המבעבע מספק עניין מרענן ללא כל תוספת סוכר. 



5. בחרו בנשנוש מלוח

פופקורן או אגוזים ממולחים עשויים להיות מצוינים כנשנוש טעים לאחר הצהריים שיגרום לכם לרצות ללגום כוס מים. מזונות אלה מכילים סיבים תזונתיים ופרוטאין ופופקורן אינו מכיל שומן (כל עוד אתם לא מבשלים אותו בחמאה). גם אגוזי מלך הם חטיף מומלץ ולא רק בשל העובדה שהם מעוררי צמא: הם מכילים חומצות אומגה שלוש וויטמין E שמסייעים לבריאות הלב. מאידך הערך הקלורי שלהם גבוה ולכן מומלץ לצרוך אותם בכמויות קטנות. 



6. עשו הפסקות קפה

נכון, הוא מלא בקפאין אך גם מכיל כמות רבה של מים. שתי כוסות קפה ליום יספקו לכם זריקת אנרגיה, ויסייעו להגיע ליעד צריכת הנוזלים היומי.



קראו עוד: המרעננים הרשמיים: אלה הם 6 פירות הקיץ הבריאים ביותר 




7. קחו אותם לכל מקום

זהו הטיפ הפשוט ביותר ליישום והוא עשוי לעשות את ההבדל – אם יש לכם בקבוק לידכם סביר להניח שתשתו יותר. כדי לשמור על המים קרים ומרעננים תוכלו לרכוש בקבוקים רב פעמיים ששומרים על הטמפרטורה שלהם.



8. קבעו לכם הרגל חדש

הפכו את השתייה לחלק משגרת היום שלכם והרגילו את עצמכם לשתות כוס מים לפני כל ארוחה. זה לא רק יסייע לכם לצרוך את הכמות הנדרשת, אלא גם יגרום לכם לאכול פחות. מחקר מסוים אף מצא כי נבדקים ששתו כחצי ליטר חצי שעה לפני כל ארוחה במשך 12 שבועות צמצמו את הצריכה היומית בכ-85 קלוריות והשילו כ-2 ק"ג יותר בהשוואה לאלה שלא הקפידו לשתות לפני הארוחה. 



9. העדיפו מאכלים חריפים

הם לא רק הופכים את המזון למעניין יותר, אלא עשויים לסייע לכם להכניס יותר נוזלים אל המערכת. אם איי פעם טעמתם אוכל הודי לדוגמה, שידוע בהיותו מתובל, תדעו כי לא תוכלו לצלוח את הארוחה בלי שתי כוסות של מים לפחות. המזונות החריפים מעצמים את תחושת הצמא וגורמים לכם לשתות יותר במהלך ואחרי הארוחה.



10. שימו לב לסימני הגוף

אם אתם שמים לב לתחושת הצמא, זהו הסימן הראשון והברור ביותר בעזרתו הגוף מאותת לכם שהוא זקוק לנוזלים. בנוסף, בחנו את צבע השתן שלכם. שתן כהה עשוי להצביע על מחסור בנוזלים. 



פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • קולה פג תוקף
  • Bar
  • 22/05/2019 23:00
  • ניקוי רעלים
  • מדברון
  • 27/05/2018 08:39
  • שלומות, אישתי ואני בתחילת שנות החמישים שלנו מתכננים טיול הקיץ. חשבתי לשלב ביקור בחוות / מלון בריאות לניקוי רעלים, צומות, וכד'. מה מינימום הימים שמומלץ ע"מ שהטיפול יהיה אפקטיבי? בברכה רון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תיכנס לערוץ של לורן לוקמן
  • יוני
  • 26/10/2018 19:13
  • ניקוי רעלים
  • נורית
  • 10/04/2019 19:46
  • לפי מה שידוע לי רצוי לעשות ניקוי לפחות שבוע. אפילו מספר ימים יכולים לעזור..וזה מניסיון. עוד דבר נפלא שאני ממליצה וניסיתי אותו בעצמי הוא פד מיוחד לניקוי רעלים מן הגוף. לאחר השימוש בו הרגשתי שיפור כללי ורמת החיוניות בגוף עלתה. לחץ על הלינק הבא לצפייה במוצר: https://ebay.to/2WWD0DY

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ניקוי רעלים
  • מוריה
  • 28/03/2019 09:48
  • האם ניקוי רעלים- הכוונה לכל בוקר לאכול מיץ לימון, תמרים, זרעי פשתן וכו' יכול לעשות לבן אדם - לכווץ לו את הכבד ומיזה הוא יכול למות ח"ו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ