//

11 הגדולים: אלה הם הירקות שאתם חייבים לשלב בתפריט

הם עמוסים במרכיבים תזונתיים, מעולים לדיאטה ועכשיו גם מוכחים מחקרים כירקות המובילים בהרכב התזונתי שלהם. להדפיס ולשמור: אלה הם 11 הירקות הבריאים ביותר
כתבה פרסומית כתבת חסות



אם לרוב אתם מעמיסים את עגלת הקניות במלאי של ירקות נראה שאתם במסלול הנכון לחיים ארוכים ובריאים יותר. אבל אילו ירקות כדאי לשלוף מהמדף? מחקר עדכני חשף אחד עשר ירקות העמוסים בערכים תזונתיים שהוספתם לתפריט היומי עשויה לשפר משמעותית את מצב הגוף: כך תכינו את רשימת הקניות הבאה. 


1. סלק

סלק אדמדם הוא מקור מוביל לניטראט (NO3) שמסייע במיתון לחץ הדם. בנוסף הסלק מלא בסיבים ומרכיבים תזונתיים נוספים.


טיפ לבישול:

צלו את הסלק כדי להעצים את המתיקות הטבעית שלו. עטפו בנייר כסף כל סלק בנפרד ואפו בחום של כ-180 מעלות עד שיהפוך לרך. אם אתם רוצים לדלג2 על פעולת האפייה, גרדו את הסלק והוסיפו אותו לסנדוויצ'ים או לסלט. 






2. מיקרו ירוקים (microgreens)

דברים טובים באמת מגיעים באריזות קטנות: גרסאות הבייבי של  ברוקולי וכרוב יכולות להכיל יותר מרכיבים מזינים, כמו ויטמין C וויטמין E. 


טיפ לבישול:

נסו להוסיף את המיקרו ירוקים לסנדוויצ'ים וסלטים, או השתמשו בהם כקישוט למרק. 





3. גרגיר הנחלים

לעיתים קרובות עלים ירוקים אחרים כמו ארוגולה מעפילים עליו, אך הירוק הפלפלי הזה יכול לשדרג כל מנה במגוון ערכים תזונתיים. הוא עמוס במיוחד בוויטמינים A,C ובוויטמין K ומלא באנטי אוקסידנטים מועילים. 


טיפ לבישול:

הוסיפו את גרגיר הנחלים לסנדוויצ'ים ולסלטים כדי לרענן את טעמם או טחנו אותו לתוך מרק. 





4. מנגולד 

זהו מקור נהדר ללוטאין וזאקסנטין ואנטי אוקסידנטים המועילים לבריאות העיניים. בנוסף, מדובר במרכיב אידאלי לדיאטה: כוס עלי מנגולד מכילה כ-7 קלוריות.




קראו עוד: לקצוץ, לטגן, לבשל: מהי הדרך הכי טובה לצרוך ירקות ?




טיפ לבישול:

כדי לשמור על הערך התזונתי, יש לאדות מעט את העלים ולערבב אותם עם רטבים שונים כמו, ויניגרט. 



-


5. כרוב ירוק

המאכל הירוק מכיל מגוון ערכים תזונתיים, בניהם כמויות נכבדות של ויטמינים K ו- C, חומצה פולית ובטא קרוטן. כדי לנצל את המקסימום מהכרוב הירוק, אכלו כשתי כוסות של כרוב כהה ומלא בעלים. הצריכה היומית המומלצת היא של שתיים וחצי כוסות ליום. 


טיפ לבישול:

הרתיחו את הכרוב הירוק, תקצצו והוסיפו אותו לחיטה מלאה או לסלט. 




6. אספרגוס

הירק בעל הטעם הייחודי עמוס בחומצה פולית ובוויטמין בי המסייע במיתון יתר לחץ דם.


טיפ לבישול:

גרדו אספרגוס טרי ותקבלו תוספת נפלאה לסלט. 





7. תרד

הירוק הבריא הזה עמוס בויטמין C,A ,K ובמגנזיום. כוס וחצי של תרד מסייעת בהורדת הסיכוי לסוכרת סוג 2. 


טיפ לבישול:

הגניבו תרד לתזונה היומית שלכם והוסיפו אותו לחביתה, לתבשילים ואף לשיקים ירוקים. 






8. בייבי קייל

עמוס בבטא קרואטן, ויטמין C וויטמין K  לבניית העצמות, הקייל הוכתר כסופר פוד האולטימטיבי. מאידך לא כולם אוהבים את טעמו של הקייל וכך הבייבי קייל נכנס למשחק: הוא משאיר טעם רך ולא דורש קיצוץ.


טיפ לבישול:

חפשו אחר עלי בייבי קייל ארוזים בשקית פלסטיק המכילה גם עלי בייבי תרד. השתמשו בהם לסלטים ולמנות פסטה. 





9. אפונה קפואה

להחביא אפונה קפואה במעמקי המקפיא זה תמיד רעיון טוב. כל כוס של אפונה מלאה בסיבים תזונתיים ומסייעת לכם להרגיש מלאים יותר, וכך לאכול פחות לאחר מכן. האפונה הקפואה טובה גם לעיכול ומסייעת להוריד את רמות הכולסטרול.


טיפ לבישול:

השתמשו באפונה קפואה במרק, בסלט תפוחי אדמה ובמנות פסטה. 





10. פלפלים אדומים

חשבו עליהם כירק אך למעשה מדובר בפרי. פלפל בינוני אחד, מספק ויטמין B ובטא קראוטן. 


טיפ לבישול:

למנה מרכזית בארוחה, חתכו את החלק העליון של הפלפלים, הסירו את הליבה וצלו את הפלפלים קלות. לבסוף מלאו אותם בסלט מחיטה מלאה.





11.  ברוקולי

הוא אחד מכוכבי הרוק של הטבע ומחקרים שונים אף הראו שהוא אחד מהמקורות הטבעיים המובילים להפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים. כל כוס של הירק הבריא מספקת וויטמינים רבים. 



טיפ לבישול:

תאדו את הברוקולי כתוספת בריאה וטעימה או הוסיפו אותם טריים לסלט. 




פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
טיטניום דיאוקסיד E-171 מעורר התקף IBS אצלי טיטניום 09/07/2017 17:19
  • Titanium dioxide nanoparticle ingestion alters nutrient absorption in an in vitro model of the small intestine- this paper was published recently – GUO et al., 2017 NanoImpact 5 (2017) 70–82 I discovered that when I digest E-171 I develop severe gut irritation and it initiates severe IBS symptoms (IBS attack) which include severe cramps, bloating and trouble in coordinate peristaltic movements. How I discovered it? I suffer from IBS mixed symptoms (mostly C) for more many years, tried to discover what is the trigger- I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; no intestinal parasites. FODMAP diet that help me manage the symptoms but was limited in effects. Tried a lot of elimination diets- the only thing that was consistent is that I cannot consume red hot chili peppers I recently used a medication and supplement for my hair and nails that caused me (both)severe tummy ache and triggered symptoms. When I tried a generic medication which has the same active ingredient but different inactive substances - that did not contain E-171 I did not experienced this symptoms. I than started to look at supplements and medications which triggered my IBS in the past – for some I even did re-challenge to be sure that it is indeed the medication/supplement, guess what? All contain E-171 while alternative medication/supplements which have the same active ingredient without E-171 did not trigger IBS. As I said - I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; I had skin rash - reaction in the past for hand watch that was made out of metal and I did not remember which kind since it was more than twenty years ago. E-171 - White in color, Titanium dioxide is extracted from the naturally occurring mineral Ilmenite, (named after the Ilmen Mountains in Russia), an iron-black, heavy, metallic oxide mineral, composed of iron and titanium oxide. Thought not to be easily absorbed, although detectable amounts can be found in the blood, brain and glands with the highest concentrations being in the lymph nodes and lungs, it is excreted from the body with urine. Can be found in tablets and capsules, cottage and Mozzarella cheeses, horseradish cream and sauces, lemon curd, toothpaste, and white paint, also in sweets where it is often used to provide a barrier between different colors. Used to increase opacity in some sauces.

  • + הוסף תגובה
ועכשיו בעברית טיטניום 09/07/2017 17:20
  • הי חברים, אני מפיצה את התגלית האחרונה שלי בעניין גם בדפים באנגלית- בקיצור החומר טיטניום דיאוקסיד הידוע בשם- E171 שמשמש בתעשיית המזון והתרופות להלבנה מגרה אצלי התקף חמור של המעי - כל המהלך של איך גיליתי זאת מתואר בקטע באנגלית עמכם הסליחה, רק אומר שניסיתי הכל כולל דיאטת פודמאפ, הימנעות מגלוטן בדיקות לרגישויות, בעיית עיכול לקטוז פרוקטוז, סרולוגיה לצליאק, SIBO גסטרוסקופיות שליליות בקיצור הסיוט הרגיל הכל יצא תקין, כולל נוגדנים עצמיים- תקין. בדקו אם זה גם הטריגר או אחת מהסיבות לטריגר אצלכם. אם אתם לוקחים באופן קבוע תוסף תזונה או תרופה המכילה את החומר הזה שהוא לא חומר פעיל בתרופה אפשר לנסות לעבור לגנריקה שלא מכילה אותו ולראות אם יש שיפור כפי שהיה אצלי. בהשכלתי דוקטור לפרמקולוגיה, אם זה יביא מזור אפילו לנפש אחת זה מאוד ישמח אותי. לאחרונה ממש גם התפרסם מאמר שבמודל שאינו בחיה של מעי דק זה גרם להשטחת פני השטח באופן שידוע שגורם לבעיות ספיגה וקורה כתוצאה מדלקת

  • + הוסף תגובה
טיטניום דיאוקסיד רינה אבידור 12/10/2018 10:23
  • גם אני קבלתי כאבי בטן עם התכווצויות חזקות אחרי לקיחת כדור של מולטי ויטמין B ופרוביוטיקה שהכילו טיטניום דיאוקסיד.

  • + הוסף תגובה
דחוף יוסי 13/07/2020 18:40
  • אני שבועיים עם שלשולים ויעשו שם לב שיש במשחת שיניים את החומר הזה

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה לספיגת סידן דודו 09/07/2020 17:40
  • תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה https://inulin.tevalife.com/l71/

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
ערבוב תוספי תזונה עומר 26/03/2020 20:27
  • שלום, האם אני יכולה לקחת תלתן אדום, חילבה וסו פלרמטו ביחד? האם הם יכולים לגום לתופעות לוואי למרות שאף אחד לבדו לא? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה דודו 09/07/2020 17:39
  • תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה https://inulin.tevalife.com/l71/

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!