דלג לתוכן

ויטמין B9, חומצה פולית (Folic acid, Vitamin B9)

ויטמין B9, חומצה פולית (Folic acid, Vitamin B9)
1 דקות קריאה


סוג

ויטמין

מקורות תזונתיים וטבעיית

המקורות הטובים ביותר הם ירקות עם עלים ירוקים, פטריות וכבד. גם ירקות שורשיים, תפוזים, אגוזים, קטניות מיובשות וחלמון ביצה עשירים בחומצה פולית.

תכשירים רפואיים

ניתן להשיג חומצה פולית ללא מרשם רפואי, לבד או כאחד המרכיבים בתכשירי ויטמינים ומינרלים. חומצה פולית בחוזק 500 מיקרוגרם ויותר ניתן להשיג רק עם מרשם רפואי.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין

ביצים, ירקות ירוקים, כבד, פירות

חיוני לטיפול ב

הריון, התמכרות לאלכוהול, מחלת כבד, ספחת

כמות יומית מומלצת

גברים 400
נשים 400
בזמן הריון 500-800
פירוט הקיצבה היומית המומלצת (RDA) של חומצה פולית היא: 30 מיקרוגרם (מלידה עד 6 חודשים), 45 מיקרוגרם (6 חודשים עד שנה), 100 מיקרוגרם (מגיל שנה עד 3 שנים), 200 מיקרוגרם (4 - 6 שנים), 300 מיקרוגרם (7 - 10 שנים), 400 מיקרוגרם (מגיל 11 ומעלה). בהריון יש להוסיף 400 מיקרוגרם, ובהנקה - 100 מיקרוגרם.

מינון לטיפול בחסר

בתסמינים של אנמיה מטפלים עם 15 מ"ג חומצה פולית ליום, עם או בלי ויטמין B12 , לפי הצורך. אפשר לתת חומצה פולית במינון אחזקה נמוך יותר לאחר העלמות התסמינים.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו