דלג לתוכן
האם לשתיית אלכוהול על ידי האב יש השפעה על העובר?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/12/2008 תאריך עדכון: 22/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כחודש עברתי הפלה יזומה בשל שקיפות עורפית מוגברת (5.3 מ"מ), ולאחר שבדיקת סיסי שליה לא נמצאה תסמונת דאון. בן זוגי מרבה לשתות אלכהול, כ-3 כוסיות וודקה פעם או פעמיים בשבוע. האם כמות כזו של אלכוהול יכולה לגרום למומים בעובר גם בהריון עתידי?

תשובה:
שאלתך חשובה, אך טרם יש לה תשובה חד-משמעית. ברפואה הגינקולוגית האמינו במשך שנים כי השפעות סביבתיות עוברות לעובר רק דרך האם. אבל בשנים האחרונות החלו לבצע מחקרים שמראים כי השפעת הסביבה על האב משפיעה גם היא על העובר. גורמים סביבתיים הם צריכת אלכוהול, עישון סיגריות וחשיפה לחומרים מסוכנים. מחקרים אלה הראו כי צריכת אלכוהול על ידי האב יכולה להשפיע על איכות הזרע והפריון ויכולה אף לגרום למוטציות בגנים בזרע. אבל אין עדיין מחקרים שמראים באופן חד-משמעי השפעה על מומים גדולים בעובר כמו זה שאת ציינת, או מחלות ספציפיות. ההשפעה מתבטאת בעיקר בעוברים קטנים, ובהפלות לפעמים, בגלל המוטציות בגנים. לסיכום, במקרה שלך, ככל הנראה אין השפעה של שתיית האלכוהול של בן זוגך על העובר, מה גם שהכמות שציינת אינה נחשבת לכמות גדולה במיוחד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.9
( 61 חוות דעת )
"ד"ר ינקו, מקצועי מאוד. עובד בגישה טיפולית הרואה את צרכי המטופל לנגד עיניו ומטרתו ללוות ולהוביל לשיפור. ד"ר ינקו זמין, נגיש, עונה בעינייניות ואמפתיה. והכי חשוב מצליח במשימה להוציא בני נוער ממצבי משבר. כאשת חינוך וותיקה ובכירה מכירה עשרות בעלי מקצוע טיפוליים, רפואיים ותרפויטים. לדעתי, מי שמגיע לד"ר ינקו זוכה באיש מקצוע ישר, כנה מקצועי, אחראי ואנושי. יישר כח. 🌸"
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו