יוד

סוג: מינרל סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
מאכלי ים הם המקור הטוב ביותר ליוד, אך לחם ומוצרי חלב הם המקורות העיקריים למינרל זה ברוב סוגי התזונה. גם מלח שולחן המכיל יוד הוא מקור טוב. היוד מגיע לגופנו גם על-ידי שאיפה מהאוויר באזורים הסמוכים לים, או מהאדים הנפלטים ממפלטי מכוניות.

תכשירים רפואיים
תוספות יוד ניתן להשיג ללא מרשם רפואי כטבליות המכילות יוד בלבד, וכן במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. ניתן להשיג גם תכשירי יוד לחיטוי העור ללא מרשם רפואי. תרופות לדיכוי בלוטת התריס ותכשירים מכייחים לטיפול בשיעול המכילים יוד ניתן להשיג רק עם מרשם רפואי.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
חלב,גבינה,דגים,לחם ודגנים,




מינון לטיפול בחסר

ניתן לטפל במחסור עם מינון של 150 מיקרוגרם יוד ליום, לרוב באמצעות מלח שולחן המכיל יוד (4 גרם או כפית אחת ליום).











הצטרפו לאינדקס הרופאים!