5 ויטמינים שיהפכו את השיער שלכם לבריא יותר

סובלים מנשירה? השיער שלכם חסר ברק? כדאי שתבדקו את מצב התזונה שלכם. 5 ויטמינים ומינרלים שיעזרו לשיער להיות בריא ויפה יותר

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 23/06/2015

אם אתם רוצים להשיג שיער מלא, מבריק ויפה הדרך לעשות זאת לא עובדת במדף התמרוקים ברשתות הפארם, אלא דווקא בתזונה שלכם. למה שאנחנו אוכלים ישנה השפעה מכרעת על צמיחת השיער ומראהו. לפניכם 6 סוגי ויטמינים שכדאי לכם להכניס לתפריט שלכם - ושיגרמו לשיער שלכם להראות נהדר.


קראו עוד: 8 טיפים שיעזרו לשיער לצמוח מהר יותר


1. ברזל ואבץ

קטניות מיובשות. עשירות באבץ ומגנזיום


ברזל ואבץ מסייעים לזקיקי השיער לצמוח. זו גם הסיבה לכך שכאשר ישנו בגוף מחסור בברזל ואבץ לרוב נסבול מנשירת שיער. 


מהיכן תקבלו אותם: ניתן לקבל ברזל ואבץ בטבליות, אך ניתן גם, כמובן, לאכול מזון שעשיר בשני המינרלים הללו, כגון בשר רזה, הודו, לחם מחיטה מלאה, דגנים מלאים, קטניות מיובשות ואגוזים. חשוב להדגיש כי גם ברזל וגם אבץ נספגים טוב יותר כאשר הם מגיעים ממקורות מן החי.


2. ויטמין D

פטריות. עשירות בויטמין D


מחקרים שונים הראו כי ויטמין D עשוי לסייע בצמיחת השיער. הוא אחראי באופן ישיר לצמיחת זקיק שיער בריא, וכן מסייע בספיגת הסידן בגוף - מינרל חיוני נוסף לצמיחה מיטבית. בנוסף, ויטמין D3 אחראי באופן ישיר על יצירת הקרטין, אותו חומר המוכר לרבים מהליכים של החלקת שיער. הקרטינים הם קבוצה של חלבונים סיביים בלתי מסיסים ובלתי ניתנים לעיכול שיוצרים את הרקמות של הגוף, ביניהם השיער, השכבה החיצונית של הגוף והציפורניים. 


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם לא יודעים בכלל


מהיכן תקבלו אותו: קודם כל מהשמש. חשיפה של 10-15 דקות מדי יום לאור השמש תעשיר את גופכם בכמות מספקת של ויטמין D. בנוסף ניתן לצרוך אותו ממזונות כגון דגי סלמון ומקרל, פטריות, כבד, גבינות, חלבון ביצה, חלב, מיץ תפוזים וכן מגוון רחב של דגני בוקר, המועשרים בויטמין D.


3. חלבון

עוף. מקור עיקרי לחלבון


החלבון הוא אחד מאבני הבניין של הגוף שלנו, והוא מוביל תהליכים של תיקון ובניית תאים. זו הסיבה לכך שכמות מספקת של חלבון תעזור לשיער שלכם לצמוח מהר יותר. 


מהיכן תקבלו אותו: ההמלצה היא לצרוך כ-0.8 גרם חלבון לכל ק"ג של הגוף. אם אתם ספורטאים, שזקוקים לחלבון לבניית שריר, עליכם לצרוך כמות כפולה. המזונות העיקריים המכילים חלבון מגיעים מן החי (בשר, עוף וביצים), אך ישנם גם מזונות מן הצומח המכילים כמויות נאות של חלבון - ומתאימים לצמחונים וטבעונים. 


קראו עוד: סופר-פוד: 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר


4. אומגה 3

סלמון. עשיר באומגה 3


חומצת שומן מסוג אומגה 3 מסייעת להגברת הלחות בשיער, מה שהופך אותו למשיי ונעים יותר. בנוסף לאומגה 3 יש השפעה מיטבית על הקרקפת, והיא מונעת מקרים של יובש וגירוד.


מהיכן תקבלו אותו: מדגים כמו סלמון, מקרל, טונה וסרדינים, זרעי פשתן וטופו. בנוסף ניתן לצרוך כמוסות של אומגה 3. 


5. ביוטין

ביצים. מקור עיקרי לביוטין


ביוטין הוא ויטמין מקבוצת B, והוא חיוני לצמיחה בריאה של השיער. אם תקפידו על תזונה מאוזנת לרוב גופכם יקבל כמויות מספקות של ביוטין, כיוון שהוא מיוצר בכמויות גדולות יחסית על ידי חיידקים המצויים במעי. חשוב להדגיש שמחסור בביוטין הוא נדיר מאוד, ולכן לא מומלץ ליטול כמוסות של המינרל ללא התייעצות עם איש מקצוע.


מהיכן תקבלו אותו: בראש ובראשונה מביצים (בעיקר החלמון), שעשירות בביוטין. בנוסף ניתן לקבל אותו מכבד, קטניות, אגוזים ואפילו כרובית. 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!