דלג לתוכן

6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים

הם עוזרים לשמור על לחץ דם תקין, על בריאות הלב ועל העצמות - ובאופן כללי עושים לנו רק טוב. 6 ויטמינים חשובים שאנחנו לא צורכים מהם מספיק - ואיך תקבלו אותם מהמזון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/04/2015
2 דקות קריאה

הם עוזרים לשמור על לחץ דם תקין, על בריאות הלב ועל העצמות - ובאופן כללי עושים לנו רק טוב. 6 ויטמינים חשובים שאנחנו לא צורכים מהם מספיק - ואיך תקבלו אותם מהמזון

1. אשלגן

אשלגן שומר על לחץ דם תקין, עוזר לפוריות, לשרירים ולמערכת העצבים - אך למרות זאת אנחנו לא צורכים ממנו מספיק.

איפה תמצאו אותו? בבננות, חלב, תפוחי אדמה, בטטות ואבוקדו.

קראו עוד: 10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר

2. מגנזיום

רמות נמוכות של מגנזיום קשורות למגוון בעיות, ביניהן אוסטאופורוזיס, לחץ דם גבוה, סוכרת, התכווצות שרירים ומחלות לב. בנוסף, קשישים, אנשים שסובלים ממחלות קיבה ומי ששותים אלכוהול באופן קבוע נמצאים בסיכון לסבול מרמות נמוכות של מגנזיום. 

איפה תמצאו אותו? בתרד, שעועית, אפונה, דגנים מלאים ואגוזים (בעיקר בשקדים).

תפוזים. לויטמין C

3. ויטמין A

ישנם שני סוגים של ויטמין A: רטינול וקרוטנואיד. בטא-קרוטן הוא קרוטנואיד שניתן למצוא בפירות וירקות כתומים וצהובים בעיקר. ויטמין A חשוב לראייה טובה, למערכת החיסונית ולרקמות בגוף.

איפה תמצאו אותו? בבטטות, גזר, דלעת, תרד וברוקולי.  

4. ויטמין D

ויטמין D חשוב להתפתחות בריאה של העצמות, השרירים וסיבי העצב וכן למערכת חיסונית חזקה. אמנם הגוף שלנו יכול לייצר אותו בעצמו מאור השמש, אך מומחים ממליצים כי הגוף יקבל ויטמין D גם ממקורות אחרים. 

איפה תמצאו אותו? בדגים כמו סלמון ומקרל, פטריות, כבד, גבינות, חלבון ביצה, חלב, מיץ תפוזים וכן מגוון רחב של דגני בוקר, המועשרים בויטמין D.

קראו עוד: עודף ויטמינים גורם לסרטן


ביצים. מספקות לכם ויטמין D

5. סידן

הוא בריא לעצמות ולשיניים, אך הסידן עוזר גם לשמר את תפקוד השרירים וקצב הלב. הוא אפילו יכול לסייע במניעת לחץ דם גבוה.

איפה תמצאו אותו? במוצרי חלב, דגים שונים, קייל וברוקולי. חשוב לדעת שללא כמות מספקת של ויטמין D הגוף לא מסוגל לספוג את הסידן. 

6. ויטמין C

ויטמין C מסייע בצמיחת העצמאות והרקמות ומגן על התאים מפני נזק, וישנם מחקרים שמצאו כי כאשר נוטלים כמות גדולות ממנו (2,000 מ"ג ביום) הוא עוזר להקל על סימפטומים של הצטננות. 

איפה תמצאו אותו? כמעט בכל פרי וירק, אך הכמויות הגדולות ביותר נמצאות בפלפל אדום, פירות הדר, עגבניות, ירקות ירוקים וכבד.


האם המאמר עניין אותך?

מצאת טעות?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
ד"ר אורנה לוין
ד"ר אורנה לוין צמחי מרפא
גברת ליטל פרידנהיין
גברת ליטל פרידנהיין תזונה ודיאטה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

אולי יעניין אותך - מאמרים נוספים בתחום ערוץ תזונה ודיאטה

שאלות מתוך פורום תזונה ותוספי תזונה

    • גליה ויטמין e לטנטון
      גליה 26/09/2020 | 16:25
    • ד"ר דולב גילמור  (Ph.D) תשובת מומחה
    • אנה המשך...
      אנה 16/05/2017 | 18:30
    • אנה ויטמין E טנטון
      אנה 16/05/2017 | 18:26
    • ד"ר דולב גילמור  (Ph.D) תשובת מומחה
    • אנה E
      אנה 04/03/2017 | 20:41
    • ד"ר דולב גילמור  (Ph.D) תשובת מומחה
    • אנה ויטמין E מינון
      אנה 04/03/2017 | 18:01
    • ד"ר דולב גילמור  (Ph.D) תשובת מומחה
    • שי שי
      שי 22/09/2020 | 23:36
    • סוכרייה הורדת סוכר בדם
      סוכרייה 22/02/2020 | 17:59
    • ד"ר דולב גילמור  (Ph.D) תשובת מומחה
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו