איך נפטרים מהעיגולים השחורים מתחת לעיניים? 7 טיפים לשינת יופי

מתעוררים בבוקר ונבהלים ממי שמביט בכם מהמראה? שיער סתור, עיניים נפוחות ואפילו פצעונים - את כולם ניתן למנוע. 7 טיפים שיעזרו לכם להפוך את זמן השינה לשעות של טיפוח
כתבה פרסומית כתבת חסות


הנסיכות של דיסני לא נוטות לחלוק את סודות היופי שלהן, אבל לפחות לגבי היפייפיה הנרדמת, יש כנראה הסבר מניח את הדעת: מחקר שוודי שנערך לאחרונה מצא כי אנשים שישנים כראוי נתפסים כאטרקטיביים ובריאים יותר מאלה שמספר שעות השינה שלהם קטן, כך שנראה כי שינה טובה משפרת את המראה החיצוני שלנו. 


קראו עוד: 9 מוצרים שחשבתם שהם בריאים - אבל הם לא


אך עם כל הרצון הטוב, לא תמיד זה מתאפשר: ערב בנות סוער רווי באלכוהול, האכלת תינוק באמצע הלילה, מתח בעבודה, אלרגיה או סתם נדודי שינה - כולם מובילים לכך שנישן פחות בלילה, ונראה כמו סמרטוט במהלך היום. אז איך בכל זאת ניתן למנוע עיניים טרוטות, עור מקומט משינה ואת שאר ה"מתנות" שהלילה משאיר לנו? שבע טקטיקות למקסימום טיפוח במינימום שינה. 



1. עור פנים יבש

אנו מעבירים את רוב היום במקומות סגורים וממוזגים. המיזוג מפחית את הלחות באוויר ומייבש את עורנו. בבוקר זה מתבטא בעור פנים יבש וצחיח כמו הנגב. 


איך מונעים זאת? כמה טיפות של שמן פנים לפני השינה ישמרו על העור מפני בריחת הלחות, בייחוד אם מדובר בשמן עשיר בנוגדי חמצון. שיטה נוספת שתסייע לשמור על לחות העור הינה שימוש במכשיר אדים במהלך הלילה. קיימים כיום סוגים רבים של מכשירי אדים, חלקם אף ניתנים לשליטה באמצעות הסמארטפון.


איך נפטרים מהעיגולים השחורים מתחת לעיניים

שינת יופי. מקסימום טיפוח



2. עור מקומט

במהלך הלילה אנו קורסים לתוך הכרית, הלחי קצת נמעכת, הגוף מוטל על המיטה בצורה לא הגיונית - ובבוקר אנו מוצאים את עצמנו עם עור מקומט, כאילו עשו ממנו אוריגמי. תוסיפו לכך את העובדה שהחל מגיל 30 אנחנו מתחילים לאבד את הקולגן אשר שומר על יציבות וגמישות העור - ותקבלו קווים מסביב לעיניים, לאף ולפה, אשר נשארים חרוטים לנצח. 


איך מונעים זאת? לא צריך להיכנס לפאניקה. הטקטיקה הטובה ביותר היא לישון עם הפנים כלפי מעלה ולהימנע מ"מעיכה" שלהם בכרית. אם אתם מעדיפים לשכב על הבטן, מומלץ לשפר את גמישות העור על ידי מריחת קרם לילה עשיר בחומצה היאלורונית והספגתו באזורים שנוטים להתקמט. 


קראו עוד: כשגוזרים את השיער הוא צומח מהר יותר? 10 מיתוסים


3. עיניים נפוחות

כאשר אנו נמצאים במצב מאוזן כוח המשיכה פועל לרעתנו וגורם להצטברות נוזלים ברקמה הרכה מסביב לעיניים, אשר יוצרים נפיחות. אם אכלתם ארוחת ערב מלוחה במיוחד, המצב יהיה חמור אף יותר. 


איך מונעים זאת? בניגוד למה שנהוג לחשוב, קרם עיניים או סוג אחר של ג'ל עיניים בעל מרקם כבד יותר יכולים לחלחל מתחת לעור מסביב לעיניים בזמן השינה - ודווקא להגביר את הנפיחות. לכן מומלץ להשתמש בג'ל המכיל תמצית אצות, על מנת להאיץ את זרימת הדם. 


אם בכל זאת צרכתם מלח בצורה מוגזמת למרות שיש לכם פגישה חשובה על הבוקר או שאתם סובלים מאלרגיה, ניתן לקחת כדור נגד גודש באף לפני השינה, אשר עוזר להפחית את הנפיחות ולמזער אדמומיות על ידי הצרת כלי הדם.



4. פצעונים 

כשאנו שרויים תחת לחץ רמות הקורטיזול עולות והעור שלנו נעשה שמנוני יותר. אם בנוסף ללחץ אתם לא ישנים מספיק, סביר שתסבלו מפצעונים, זאת מאחר שחוסר שינה פוגע באיזון רמות ההורמונים. 


איך מונעים זאת? הטקטיקה הטובה ביותר למנוע היווצרותם של פצעונים הינה שימוש בסרום קל המכיל חומצה סליצילית, לאחר רחיצת הפנים. הסרום עוזר לשמור על הנקבוביות מהשמנוניות וכן מאיץ את תהליך הקילוף הטבעי של העור.


איך נפטרים מהעיגולים השחורים מתחת לעיניים

שיער שמנוני. קורה בשל העובדה שאנחנו מזיעים בלילה


5. שפתיים סדוקות

מאחר ואין בשפתיים בלוטות שומן הן חשופות לנזקי מזג האוויר ונוטות להתייבש בקלות. פעמים רבות אנו נושמים דרך הפה במהלך הלילה, בייחוד אם אנחנו סובלים מגודש באף הנובע מצינון, אלרגיה או מסיבה אנטומית. מכל הסיבות הללו השפתיים הן בעלות הסיכוי הגבוה ביותר לאבד מהלחות בזמן שאנו ישנים. 


איך מונעים זאת? כדי למנוע התייבשות של השפתיים מרחו לפני השינה שפתון לחות טיפולי לשפתיים, המכיל סרמידים, שהם השומנים המצויים בעור. כדי שהתכשיר יעשה את עבודתו נאמנה, רצוי להסיר קליפות עור יבשות מהשפתיים תוך שפשוף עדין באמצעות מברשת שיניים יבשה. 



6. שיער שמנוני

האקלים הים תיכוני מוביל לכך שרבים מאתנו מזיעים במהלך הלילה, אפילו אם אנחנו לא סובלים מהזעת יתר. הימצאותן של בלוטות זיעה רבות בקרקפת מובילה לכך שאנו מתעוררים בבוקר עם שיער שמנוני במיוחד, גם אם עשינו מקלחת מרעננת בדיוק לפני שנחתנו במיטה. 


איך מונעים זאת? האסטרטגיה המומלצת ביותר למלחמה בשיער השמנוני הינה השפרצת שמפו יבש (שמפו ללא שטיפה) על הקרקפת לפני השינה, והספגתו באמצעות ספוג איפור. 



7. שיער פרוע

השעון המעורר על סנוז, אנו מתפתלים במיטה, ממאנים להתעורר. אך איזו צרה: השיער לא שורד את המאבק ואנו מתעוררים עם חצי ראש אפרו וחצי ראש חלק. 


איך מונעים זאת? כדי לפתור את המצב לבעלות שיער חלק מומלץ לקשור את השיער לשני "גולגולים" בסגנון הנסיכה ליאה, אשר ינוחו לצדי הכרית ולא יפרו את מנוחתכן, חלילה. כשהבוקר מגיע, פזרו את השיער, סרקו באמצעות האצבעות והרי לכן - השיער נותר ללא פגע. 


כדי למנוע שיער יבש וסתור בבוקר למתולתלות שביננו, יש להזין את השיער פעמיים בשבוע במסיכת לילה עשירה בפרוטאין, ולהתיז כמה טיפות של שמן טיפוח לשיער כדי לשמור על הלחות של מסיכת ההזנה במהלך הלילה. 



פורומים הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
קפיצות שינה ללה 05/11/2018 15:49
  • היי אני בת 42 ולוקחת סרוקסט באופן קבוע מגיל 25. ביומיים האחרונים אני לא מצליחה להרדם בלילה. אני מאוד עייפה אבל בכל פעם שאני כמעט נרדמת הגוף קופץ ומעיר אותי ואז חוזר חלילה. אתמול בלילה לא הצלחתי לישון בכל פעם שנרדמתי באותה שניה התעוררתי. מה יכולה להיות הסיבה לזה... מיותר לצייח שהדבר מכניס אותי לסטרס ושלהתעוררויות הרבות גם מתלווה חרדה לא נעימה . תודה

  • + הוסף תגובה
קפיצות שינה ליאורורו 30/05/2020 12:49
  • היי ללה, גם לי זה התחיל לקרות בימים האחרונים. האם זה עבר לך? איך התמודדת? אשמח לשמוע בבקשה.

  • + הוסף תגובה
שינה עמוקה מדי גל 26/04/2020 10:07
  • שלום, שמי גל ואני בת 30. אני הולכת לישון בשעות סבירות אך האם אתעורר תמיד נשארת שאלה פתוחה. אני שמה שעון מעורר, הרבה, בקולי קולות ולא מתעוררת. אני יכולה להירדם ב11 ולהתעורר באחת בצהריים. שוב, אני בת 30. יש לי מטרות, עבודה,הישגים. אני מפסידה עבודה ובאמת בדרך להשתגע. האם יש איזה תופעה רפואית שמסבירה את העניין? אודה לעזרתכם.

  • + הוסף תגובה
חוסר שינה insomnia אבי 21/04/2020 09:04
  • אני סובל מחוסר שינה כרוני כבר שנים, אך התרופות שרושמים לי תמיד תרופות לזמן קצר (מספר שבועות),כגון: אמביאן, נוקטורנו. בונדורמין לשימוש ממושך שהשפעתו הפכה אפסית. האם יש כדורי שינה שניתן לקחת בקביעות ושהשפעתם לא תפוג עם הזמן ?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!