סטודנטים אוכלים בריא: 6 כריכים שמומלץ לקחת ללימודים

עם חרדת המבחנים, הלו"ז הצפוף והלחץ להספיק ללמוד ולעבוד, לא פלא שקשה לסטודנטים לשמור על תזונה נכונה ובריאה. איך בכל זאת מקבלים את התואר הנכסף – ללא המשקל העודף? 6 הצעות לכריכים בריאים וטעימים. כתבה שנייה בסדרה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 09/11/2016


בכתבה הקודמת שוחחתי בהרחבה על הנטייה של סטודנטים לעלות במשקל בתקופת הלימודים, כתוצאה מסטרס, לחץ ואכילה שאינה מסודרת ומאוזנת. כעת, על מנת לסייע לכם ליישם ולשפר את הרגלי האכילה שלכם בהפסקות, הנה 6 הצעות לכריכים מזינים, טעימים, בריאים ופשוטים להכנה, שיוסיפו לכם טעם ליום:


סנדוויץ' גבינות ופסטו

2 פרוסות לחם מקמח מלא

 כפות טונה 2

חצי כפית פסטו

חצי כפית מיונז קל (5% שומן)

חצי עלה חסה קצוץ

חופן נבטי אלפלפא


קראו עוד: 12 טיפים תזונתיים לסטודנטים החוזרים לספסל הלימודים



סנדוויץ' גבינות ופלפלים קלויים

 2 פרוסות לחם מקמח מלא

מרחו גבינה לבנה עד 5% שומן

חצי כפית שמן זית

זעתר

פרוסות מלפפון

זיתי קלמנטה בצד





סנדוויץ' ביצה קשה

2 פרוסות לחם מקמח מלא

ביצה קשה

כפית מיוקל %5 שומן

מריחה קלה של ממרח עגבניות מיובשות

ענף בצל ירוק קצוץ

מומלץ להוסיף עגבניות שרי בקופסא ליד



סנדוויץ' טחינה ואבוקדו

2 פרוסות לחם מלא

  כפיות טחינה גולמית (עדיף מלאה משום שהיא עשירה יותר בסידן)2

ירקות מומלצים עגבניות שרי בצד

מעט בצל ירוק, 2 כפות אבוקדו ופרוסות מלפפון

אפשר גם ללכת על אופציה מתוקה לטחינה ולערבב 2 כפיות טחינה עם חצי כפית דבש וליצור ממרח חלבה



סנדוויץ' בננה

2 פרוסות לחם מקמח מלא

בננה בשלה מעוכה

חצי כפית סילאן

כפית ממרח שקדים


מתכון לממרח שקדים ביתי: משרים שקדים טבעיים במים למשך 24 שעות. מקלפים ומוסיפים לבלנדר מים, לימון, קורט מלח, מעט פלפל שחור ויש ממרח משגע מלא בסידן ושומנים בריאים (אגב אותו הדבר עובד נפלא גם עם קשיו). 



סנדוויץ' חביתת ירק 

לחמניית בריאות / 2 פרוסות לחם שיפון

כף ממרח אבוקדו

ביצה 

רבע כוס צמחי תבלין שונים לבחירה: פטרוזיליה, עירית, בצל ירוק,  אורגנו שטופים וקצוצים 

קורט מלח 

קורט פלפל שחור 

2 פטריות טריות 

עלי תרד טריים 

חופן עלי בזיליקום

עלה חסה שטוף ומיובש


אופן ההכנה: לטרוף את הביצה עם עשבי התבלין, הפטריות, מלח ופלפל, לשפוך את התערובת למחבת החם ולטגנה משני הצדדים. בינתיים לפרוס את הלחמנייה ולמרוח אותה בצד אחד באבוקדו ובצד השני בגבינה בולגרית. להניח את  עלה החסה, עלי התרד הטריים והבזיליקום  בלחמנייה להוסיף את חביתת הירק. באם אין זמן לחכות שהחביתה תתקרר יש לעטוף את הלחמנייה בנייר פרגמנט או בנייר אלומיניום.



איילת נדיב הינה דיאטנית קלינית M.Sc, מנהלת מחלקת דיאטה רשת סטודיו C.


פורום תזונת ספורט

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • סוכר ענבים
  • אורן
  • 01/01/2019 20:46
  • שלום, אני מבצע אימון כח של כשעה 3 פעמים בשבוע ולאחר מכן שותה שייק חלבון (מכיוון שאני זמין לאכול ארוחה רק לאחר כשעתיים מסיום האימון). המליצו לי להוסיף למנת שייק החלבון גם סוכר ענבים, האם זה אכן מומלץ? במידה וכן, מה הכמות הסבירה עבור אדם במשקל 78? תודה רבה על העזרה!

  • הדפס
  • כמה חלבון אחרי אימון לבן 70
  • חני מור
  • 25/12/2018 12:47
  • בעלי בן 70 שוקל בסביבות 70 קילו, מצב בריאות כללית טוב למדי, מתעמל באופן סדיר כמעט יום יום.השאלה היא לגבי התזונה לפני האימון ובעיקר אחרי האימון מבחינת כמות החלבון הנכון המתאים לגילו ולמשקלו, בצורה נכונה ולא מופרזת.מאד מודה לכם על תשובתכם.

  • הדפס
  • פציעה ברגל
  • רועי
  • 28/11/2018 10:07
  • שלום רב, לאחר עומס של אימוני ריצה הרגשתי כאבים עזים במהלך אימון אינטרוולים בשוק למטה. הכאבים היו גם בחלק האחורי של הרגל (מתחת לשריר התאומים). לא הצלחתי ללכת על הרגל כמה ימים. לאחר כמה ימים הרגשתי שיפור קל והלכתי לרופא כדי לאבחן את הבעיה. הרופא אמר לי שמדובר בדלקת בגיד האכילס ונתן לי זריקה. שאלתי היא כזאת... רוב הכאב ברגל התרכז לי בשוק למטה, על העצם. האם הגיוני שהדלקת מורגשת גם בעצם? אני פשוט קצת בספק לגבי ההבחנה של הרופא, ואין תורים קרובים לאורטופד. תודה.

  • הדפס
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ