6 טיפים שיסייעו לכם לחזור למשקל אחרי החג

אכלתם הרבה בחוץ בחול המועד? נשנשתם הרבה על החוף ביוון? זללתם כהוגן בארוחות החג? אחרי החגים הגיע וצריך לחזור למסלול. אז איך חוזרים למשקל? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 01/05/2019



אם העליתם 2 קילוגרמים במהלך החג וזה מטריד אתכם, ואם הקיץ בפתח ואתם לחוצים שבגדי הקיץ לא יעלו עליכם, דעו לכם שהחששות הללו בהחלט טבעיים. 


לא תמיד קל להוריד כמה קילוגרמים בודדים. למעשה, אין איזה מעשה קסם שיכול להוריד משקל מהר ובקלות. בדרך כלל הירידה במשקל נעשית לאט והיא דורשת שינוי במספר גורמים בו זמנית, בהם תזונה, פעילות גופנית ואורח חיים.


לצד כל אלו, יש גם חדשות טובות - יש דברים בסיסיים שעשויים לעזור לחזור למשקל. אם תקפידו לעשות אותם, יש סיכוי לא קטן שהקיץ הזה לא תצטרכו להחליף את כל הגרדרובה. הנה כמה טיפים מאתנו.



קראו עוד: רוצים לאכול בריא יותר? בחרו קודם קינוח מפנק 



1. היפטרו משאריות החג

בשלב ראשון, היפטרו משאריות האוכל של החג. אין כמובן מדובר באוכל מזין ומאוזן, אלא לכמויות מוגזמות של מאכלים עתירי קלוריות שאינכם אוכלים בדרך כלל במהלך השבוע, כגון מצות, עוגות, ממתקים ושאר חטאים שעלולים לגרום לכם להתפתות ולהמשיך את אווירת החג. אם יש ילדים בבית, נסו להיפטר מהממתקים כשהם לא נמצאים, ובמקום זאת מלאו את המקרר בפירות מצוינים ובמאכלים מזינים. אל תשכחו להיפטר גם מהמשקאות המומתקים. 







2. חיזרו לשגרת ארוחות

בחופשות יש נטייה להפר את שגרת הארוחות. הן אם זה הקרואסון בבוקר בפריז, הן אם זה נשנוש של ציפס מול הים האדום, פיקניק ביער בן שמן או צום במשך יום שלם כדי לזלול כהוגן בארוחת ערב החג – כך או כך, בתקופת החגים בדרך כלל אין שמירה על ארוחות מאוזנות ומסודרות, ויש צורך לחזור לשגרת ארוחות.





3. אמצו הרגלי תזונה חדשים

דווקא בגלל שיצאתם מהשגרה, זו הזדמנות נהדרת לאמץ הרגלי תזונה שלא הקפדתם עליהם לפני החג. למשל, הקפידו לאכול ארוחות קטנות בכל 3-5 שעות באופן מסודר; התחילו לאכול ארוחת בוקר מזינה; ערכו קניות על בטן מלאה ורק על פי רשימה שהכנתם מראש ועוד.






4. חיזרו לפעילות גופנית בצורה הדרגתית 

באופן טבעי, פעילות גופנית היא חלק הכרחי בשמירה ובירידה במשקל. היציאה מן השגרה עלולה אולי לעייף מעט את הגוף שלכם בהתחלה, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר ולא לאמץ מחדש את ההרגל הנהדר הזה. קבעו לכם ביומן ימים ושעות קבועים וחזרו או התחילו להתאמן באופן הדרגתי כשעה ביום, 3 פעמים בשבוע.





5.  הקפידו על שינה טובה

הלחץ וההכנות לקראת ארוחת החג, יקיצה לפנות בוקר לצורך טיסה, חזרה מאוחרת הביתה אחרי יום טיול – כל אלה ועוד עלולים לשבש את שגרת השינה שלנו. שינה טובה היא אלמנט משמעותי בחילוף החומרים, במצב הרגשי, במצב האנרגטי ועוד. חזרה לשגרת שינה מאוזנת וטובה עשויה להשפיע לטובה על המשקל שלנו.





6. אל תתייחסו לזמן שאחרי החגים כאל דיאטה 

אם לא תתייחסו לתקופת החזרה למשקל כאל דיאטה, זה עשוי להקל עליכם. פעמים רבות אנשים נלחצים מהרעיון של לעשות דיאטה ומאמינים שהדבר כרוך בשינויים מרחיקי לכת, בצריכה של מזונות מיוחדים ובריצת מרתון על בסיס יומי. התייחסו לחזרה למשקל כאל אימוץ של שינויים קטנים בצורה הדרגתית לצורך השגת אורח חיים טוב יותר, שעשוי גם לתרום לירידה במשקל.








פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
סרדינים וטונה עמוס 11/10/2018 23:00
  • שלום רב, האם סרדינים וטונה בקופסאות הם מזון מומלץ? אני נהנה מהם, ואינני אוהב דגים טריים. לכן אני אוכל את המשומרים הנ"ל, בלית ברירה. אשמח לדעת שהמשומרים הנ"ל נחשבים טובים, על אף ההסתייגות המפורסמת ממזון משומר בכלל. עמוס

  • + הוסף תגובה
לא כדאי לאכול הרבה טונה משה 18/11/2019 00:56
  • הטונה מכילה מתכות כבדות כולל כספית. כנס לדף הפייסבוק שלי "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
טונה משומרת עמוס 18/11/2019 09:07
  • בהמשך לתשובתך, אבהיר: 1.אינני משתמש בפייסבוק - אני מבוגר מאוד, ואין לי ידע בענייני פייסבוק. 2. אבקש לדעת על מה בדיוק מבוססת התשובה, על אילו מקורות מידע. 3. מהו שם המומחה שענה לשאלתי, ומהי מומחיותו והכשרתו. תודה. עמוס

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!