דלג לתוכן
ד"ר אולג שומייקו

ד"ר אולג שומייקו

פסיכיאטר ותיק ומנוסה המתמחה בכתיבת חוות דעת משפטיות וברפואת שינה
רופא/ה נצפה/ית ביותר

אודות ד"ר אולג שומייקו

ד"ר אולג שומייקו בעל ניסיון בפסיכיאטריה מעל 25 שנה ומתמחה בתחומים של פסיכיאטריה כללית, פסיכיאטריה משפטית ורפואת שינה. במהלך השנים הללו מילא תפקידים רבים: מנהל מחלקה פסיכיאטרית משפטית פעילה במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, סגן פסיכיאטר מחוזי במחוז דרום, מנהל מרפאה להפרעות שינה.

ד"ר שומייקו מתמקד בעבודתו בקליניקה הפרטית שלו במספר תחומים:

הפסיכיאטריה המשפטית: כתיבת חוות דעת משפטיות ומתן עדות בבתי המשפט, הערכות פסיכיאטריות למוסד לביטוח לאומי, הערכות פסיכו-גריאטריות, מילוי תעודות רופא למינוי אפוטרופוס וכדומה. 

רפואת שינה: ידוע היטב על הקשר בין קשיי שינה למצב נפשי, על השפעה שלילית ממשית של מחסור בשינה על בריאות של האדם (הן נפשי והן גופני). לפיכך, קיימת חשיבות רבה שאבחון וטיפול של הפרעות שינה נפוצות (אינסומניה – נדודי שינה, היפרסומניה – יתר שינה) יבצע רופא מומחה בתחום בריאות הנפש. ד"ר שומייקו משתמש בשתי גישות עיקריות שמקובלות בעולם המערבי בטיפול בהפרעות שינה – טיפול תרופתי ופסיכותרפיה. יש להדגיש שלטיפול התנהגותי-קוגניטיבי לאינסומניה ( CBT-I ) חייב להיות מקום מרכזי בהתמודדות עם ההפרעה כל כך שכיחה וגורמת סבל כל כך משמעותי.

פסיכיאטריה כללית: אבחון וטיפול במגוון רחב של הפרעות נפשיות. במהלך ביקור ד"ר שומייקו משקיע מאמץ וזמן רב כדי להבין תלונות של הפונה, התפתחות ההפרעה ואז, לאבחן אותה ולדון יחד עם הפונה על תוכנית התערבות. ד"ר שומייקו בעל ידע רב בפסיכו-פרמקולוגיה ולכן נותן המלצות תרופתיות במגוון רחב של הפרעות נפשיות, כגון דיכאון, הפרעות חרדה, מצבים פסיכוטיים ואפקטיביים, הפרעות התנהגות וכדומה. 

ד"ר שומייקו משתמש בעבודתו בשתי גישות הן באבחון והן בטיפול: גישה ביו-פסיכו-סוציאלית (אשר מצדיקה שילוב של התערבויות הן תרופתיות והן פסיכותרפיה ליד הערכה של רמת תפקודו האדם והשפעת סביבתו) וגישה אינטגרטיבית (לטפל לא בהפרעה אלא בבן אדם). 

ד"ר שומייקו עובד בהסדר (נותן ייעוץ) עם קופת חולים "שירותי בריאות כללית" – במסגרת "כללית מושלם".

  • שירות ניתן בשפות: English Flagאנגלית Russian Flagרוסית Hebrew Flagעברית

עובד עם

שייכות לאיגודים

  • חבר באיגוד הפסיכיאטרי בישראל.
  • חבר בחברה לפסיכיאטריה משפטית.
  • חבר בארגון עולמי של רפואת שינה.
  • מזכיר חברה ישראלית לחקר השינה.
  • חבר סגל אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

ניסיון אקדמאי

  • עבר השתלמויות רבות בתחום של פסיכיאטרי המשפטית ופסיכיאטריה כללית ובתחום רפואת שינה הן בארץ והן בחו"ל. 
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו